Jump to content

Edit History

VegJoh

VegJoh

 

I dag kom båten på land og jeg fikk hjelp av @Komodo til å demontere. 

 

Etter å ha tørket av stevnbeslaget, fulgte vi tipset til @jørn og fylte kjølsvinet med vann innvendig, til å over der jeg mistenkte lekkasjen.. 

 

Det viste seg da at det sev ut vann i den sparklede foringen som var laget mot stevnet (Dette var et av forslagene til @Knude, på potensielt lekkasje sted). Når vi tok ut aksel og hylserør på stevnbeslag, så det ut til at hylserør og bolter var pakket med sika før det var sparklet foring. (Komodo har bilder). Det var tydelig her ikke optimale tetninger og således veldig aktuelt som lekkasje sted. 

 

Stevn er fettet av og slipet. @Komodo har tatt med og demontert hylserør fra stevnbeslag og skal finne en lur måte å få presset ut cutlesslager på, som vi bytter til nytt. 

 

Deretter benyttes morgendagen til å sparkle en ny foring og  montere tilbake. Volvo gummiakseltettning blir byttet i samme slengen.

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_a52.jpg.1fc1fceb99d20bbd1933ee5197423f23.jpg

 

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_a4e.jpg.b8f087b4d9e060cddf010cd7903bc139.jpg

 

VegJoh

VegJoh

 

I dag kom båten på land og jeg fikk hjelp av @Komodo til å demontere. 

 

Etter å ha tørket av stevnbeslaget, fulgte tipset til @jørn og fylte kjølsvinet med vann innvendig, til å over der jeg mistenkte lekkasjen.. 

 

Det viste seg da at det sev ut vann i den sparklede foringen som var laget mot stevnet (Dette var en av forlagene til @Knude, på potensielt lekkasje sted). Når vi tok ut aksel og hylserør på stevnbeslag, så det ut til at hylserør og bolter var pakket med sika før det var sparklet foring. (Komodo har bilder). Det var tydelig her ikke optimale tetninger og således veldig aktuelt som lekkasje sted. 

 

Stevn er fettet av og slipet. @Komodo har tatt med og demontert hylserør fra stevnbeslag og skal finne en lur måte å få presset ut cutlesslager på, som vi bytter til nytt. 

 

Deretter benyttes morgendagen til å sparkle en ny foring og  montere tilbake. Volvo gummiakseltettning blir byttet i samme slengen.

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_a52.jpg.1fc1fceb99d20bbd1933ee5197423f23.jpg

 

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_a4e.jpg.b8f087b4d9e060cddf010cd7903bc139.jpg

 



×
×
  • Create New...