Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Førstefender skrev for 1 time siden:

De fleste gjør dette med impregnering feil:

http://symannen.no/behandling-av-batkalesjer/

Jaha, dette må jeg fordøye :wink: 

Var nesten helt motsatt at det jeg har lest andre plasser. Husket feil om hvordan jeg hadde vasket den. Første året brukte jeg grønnsåpe og skyllte den godt før jeg impregnerte den, men ble ikke helt fornøyd. I høst så vasket jeg den faktisk med Jotun sin kalesjerens og tror jeg fikk den ren for det kom sinnsykt mye gorr ut av den. Spylte kalesjen sikkert over 1 time. Ser nå at Extreme fra Bergen Kjemi skriver på sine sider at man ikke skal bruke grønnsåpe og at den skal impregnere med kalesjen på båten. Dette var ny info i år. Mulig jeg gjorde noe ‘galt’ med grønnsåpe, men håper den ble slitt og vasket bort i fjor. Å impregnere den fra innsiden kommer til å bli en stor jobb (har en NB820 Combi) som jeg må vurdere om jeg orker. Har en stor kalesje med mye vinduer og krimskrams. Men som sagt linken over skriver det helt motsatte av det jeg tidligere har lært. :(

Kjellg

Kjellg

Førstefender skrev for 1 time siden:

De fleste gjør dette med impregnering feil:

http://symannen.no/behandling-av-batkalesjer/

Jaha, dette må jeg fordøye :wink: 

Var nesten helt motsatt at det jeg har lest andre plasser. Husket feil om hvordan jeg hadde vasket den. Første året brukte jeg grønnsåpe og skyllte den godt før jeg impregnerte den, men ble ikke helt fornøyd. I høst så vasket jeg den faktisk med Jotun sin kalesjerens og tror jeg fikk den ren for det kom sinnsykt mye gorr ut av den. Spylte kalesjen sikkert over 1 time. Ser nå at Extreme fra Bergen Kjemi skriver på sine sider at man ikke skal bruke grønnsåpe og at den skal impregnere med kalesjen på båten. Dette var ny info i år. Mulig jeg gjorde noe ‘galt’ med grønnsåpe, men håper den ble slitt og vasket bort i fjor. Å impregnere den fra innsiden kommer til å bli en stor jobb (har en NB820 Combi) som jeg må vurdere om jeg orker. Men som sagt linken over skriver det helt motsatte av det jeg tidligere har lært. :(

• Create New...