ne.andersson Startet 21.April.2018 Del på Facebook Startet 21.April.2018 Hei, Jeg har nå eid en Maxi 95 i snart 1 år, jeg har gjort veldig mye på båten og vil si at jeg nå kjenner den veldig godt men en ting klarer jeg ikke å finne ut av. Hvor er kjølboltene på båten min? Det eneste jeg kan tenke meg er at boltene som man benytter til motorfestene også er kjølboltene. Grunnen til at jeg gjerne vil finne dem er fordi at jeg her lest at det er en kjent feil med lekkasje rundt/i dem. Sitér dette innlegget Link to post
pirlo Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Da kan det jo være at du har innplastet kjøl? Det er jo greit med tanke på kjølboltene, men gjør vel at skaden under kjølen (jfr. den andre tråden din) bør vies større oppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 (redigert) oyvind_m skrev 14 minutter siden: Da kan det jo være at du har innplastet kjøl? Det er jo greit med tanke på kjølboltene, men gjør vel at skaden under kjølen (jfr. den andre tråden din) bør vies større oppmerksomhet. Det er veldig godt mulig, den skaden har jeg konkludert med at jeg skal reparere uansett før utsett grunnet at det er så mye usikkerhet involvert. Så om jeg har innplastet kjøl så har jeg ikke bolter i det hele tatt? (Unnskyld for nybegynner spørsmål) Takk for svar Redigert 21.April.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Har du en Maxi 95 med innplastet kjøl er det ingen kjølbolter der. Blyet i kjølen støpes ned i "kjøl-lommen", og oppå denne støpes det et dekke av glasfiber så man får en enhetlig, sammenhengnde overflate sett fra innsiden. Metallet er bakt inn, ikke skrudd fast. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ne.andersson Svart 22.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2018 (redigert) Popeye70 skrev for 8 timer siden: Har du en Maxi 95 med innplastet kjøl er det ingen kjølbolter der. Blyet i kjølen støpes ned i "kjøl-lommen", og oppå denne støpes det et dekke av glasfiber så man får en enhetlig, sammenhengnde overflate sett fra innsiden. Metallet er bakt inn, ikke skrudd fast. Dette ville jo forklart hvorfor min jakt etter kjølbolter har vært veldig frukt-løst frem til nå da tenker jeg at dette er fallet. Redigert 22.April.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.