Karlsenkystfiske Startet 22.April.2018 Link til dette innlegget Startet 22.April.2018 Har lenge slit med at pyro ovnen ombord har lekket røyk. Både synlig og usynlig. Har prøvd med diverse pakninger og klødd meg i hodet og grublet, i våken tilstand og i søvne. Da jeg og en kamerat tok ovnen i nærmere ettersyn en dag oppdaget vi et hull bake ved eksosrøret! Etter litt stikiking og banking var ikke hullet så lite lenger, men ganske omfattende, og selvfølgelig på et sted med begrenset adkomst. Så begrenset at det er håpløst å få tatt noe bilde av det. Vet ikke om slik "tæring" er normalt på pyro ovner, men kombinert med en dyse som går tett etter noen dagers bruk, og en vifte som bråker så synes jeg vel egentlig at pyro er noe dritt! Tror det må bli gassovn når jeg en dag får bygget meg en båt! :) Men uansett; Har prøvd å reparere hullet med slik høytemperatur tettningsmasse. Lett å jobbe med under alle temperaturer, og seigt nok til at det gikk å tette hele hullet. Problemet er at det tørker og faller av i harde skorper. Så man får ganske raskt hull igjen. Hva slags annet stoff kan man bruke som tåler varme? Går det kanskje å lage en tykk sement å pakke inni hullet? "Inni der liksom" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.