Jump to content

Rur på gummibåt?

Rotorrex400

Recommended Posts

Børst de av og få båten utpå igjen ja:wink: 

Merker det gror godt under jolla mi også hvis den blir liggende utpå en stund. I fjor sommer vippet jeg den opp ca. en gang i uka og sveipet over med en grov svamp. Da holdt den seg fin og glatt gjennom sesongen, uten bruk av bunnstoff. Blir jolla di liggende utpå mer enn et par uker i sommervarmen (uten at du går over bunnen med en svamp, kost eller lignende) vil du få groe som setter seg mer fast, så lurt å gå over med jevne mellomrom. Eller stoffe bunnen. Blant annet Maritim har bunnstoff for gummibåter, men det koster jo litt. Selv har jeg jolla på dekk hvis jeg skal seile et stykke, så har ikke sett behovet for å stoffe jolla enda. For din del, hvis jolla di skal ligge utpå i hele sommer er jo bunnstoff noe jeg hadde vurdert.

Adrian123 skrev 1 time siden:

Hvis jeg kjøre ofte, er det nødvendig med bunnstoff da?

Selv i konstant bevegelse vil det gro etter hvert. Alternativene for å unngå groe er hovedsaklig disse:

- Vippe båten opp og skrubbe bunnen med jevne mellomrom slik at ikke groe og rur får satt seg

- Stoffe båten med egnet bunnstoff

- Trekke båten opp på land etter hver tur

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...