Rotorrex400 Startet 22.April.2018 Link til dette innlegget Startet 22.April.2018 Hei! Sjøsatte båten for rundt 1/5 uke siden, det er en gummibåt. Da jeg tok hånden for å kjenne litt under båten så kom jeg over noen klumper, tror ikke det er rur men noen andre sjøorganismer. Skal jeg ikke bry meg elle skal jeg prøve og børste de vekk og ta den ut igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Børst de av og få båten utpå igjen ja Merker det gror godt under jolla mi også hvis den blir liggende utpå en stund. I fjor sommer vippet jeg den opp ca. en gang i uka og sveipet over med en grov svamp. Da holdt den seg fin og glatt gjennom sesongen, uten bruk av bunnstoff. Blir jolla di liggende utpå mer enn et par uker i sommervarmen (uten at du går over bunnen med en svamp, kost eller lignende) vil du få groe som setter seg mer fast, så lurt å gå over med jevne mellomrom. Eller stoffe bunnen. Blant annet Maritim har bunnstoff for gummibåter, men det koster jo litt. Selv har jeg jolla på dekk hvis jeg skal seile et stykke, så har ikke sett behovet for å stoffe jolla enda. For din del, hvis jolla di skal ligge utpå i hele sommer er jo bunnstoff noe jeg hadde vurdert. Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Hvis jeg kjøre ofte, er det nødvendig med bunnstoff da? Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Tar dette ned på knopene og? Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Adrian123 skrev 1 time siden: Tar dette ned på knopene og? javisst mye rur ---> færre knop Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Code0 Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Du trenger bunnstoff selvom du kjører, akkurat som alle andre båter. Ta den opp og tørk av / la den soltørke ukentlig.,, Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Adrian123 skrev 1 time siden: Hvis jeg kjøre ofte, er det nødvendig med bunnstoff da? Selv i konstant bevegelse vil det gro etter hvert. Alternativene for å unngå groe er hovedsaklig disse: - Vippe båten opp og skrubbe bunnen med jevne mellomrom slik at ikke groe og rur får satt seg - Stoffe båten med egnet bunnstoff - Trekke båten opp på land etter hver tur Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Er det fare for at skjell og rur kan lage hull i duken av seg selv? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Nei. Men det er et h..... å fjerne når de har satt seg. Og høytrykkspyler eller skrape kan skade duken jeg stoffa jolla vår i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.