Frederick Startet 22.April.2018 Del på Facebook Startet 22.April.2018 Sitter med en Biltema 12v dobbel kontakt der standard 12v virker men USB er død. Har ender erfaringer med dette? Får samme feil på to ulike kontakter, så virker å være noe jeg gjør feil.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Bare for å ta det enkleste først, du har koblet + og ÷ riktig? Videre, har du sjekket at du har spenning ved belastning, dvs. koble på en 12 lyspære å se om den lyser. Er disse to tingene på plass, må du anse usb uttakene som kast. Jeg har forøvrig 4 slike uttak selv, og de har fungert helt topp. Bortsett fra det blå lyset som skal være på all slik jalla greier, fikk åpnet kontakten og drept dioda da? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Frederick Svart 22.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2018 Hei, kobla rett og får vanlig digg-tenner til å funke. Men får ikke noe liv eller spenning i USB. Lyset gir heller ikke respons. Har sjekket spenning inn på polene og det ser bra ut. Kanksje produksjonsfeil eller noe? Jaja. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Har du målt at du faktisk har + (pluss) på midttuttaket på 12volt delen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pedaltom Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Sikringen i holderen på den røde plussledningen er intakt? Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 (redigert) Du er helt sikker på at du har + på den røde ledningen? USB'n er polaritetsavhengig..... Redigert 22.April.2018 av Dixie 2100 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 USB gir 5 volt. Det sitter en spenningsregulator I den forbindelse. Kan være feil på den. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Har kjøpt fire av den enkle versjonen Biltema har med USB-lader. Disse ser kliss like ut, bortsett fra at de da er enkle. Alle som en har fungert som de skal (og som over bemerket, de lyser godt opp, trenger ikke kjøpe mer arbeidslys med det første). Ville gått tilbake og klaget, gjerne ta med et par ledningsstumper og teste i butikken at du får en som fungerer. Har ikke hatt dem lengre enn maks et halvt år i bruk selv, men de har så langt virket veldig greit. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 (redigert) Kan man måle 5 v med multimeter på noen måte i usb uttaket? Redigert 22.April.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Det er trangt, så forsiktig med målepinnene. Fort gjort å kortslutte. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ttor Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Det er mulig å måle mellom pin 1 og 4. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Det er vel enklere å prøve med en ladekabel man VET er iorden og sjekke om telefonen lader. Da får en jo testet om usb uttaket fungerer til tiltenkt bruk. Dette er uansett ikke magi, kommer korrekt spenning inn på riktige plasser og ingeting ut ,er noe ødelagt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lars H. Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Vi har vel fremdeles ikke fått svar fra trådstarter om pluss og minus er koblet korrekt. Om dette er byttet om, vil en sigarettenner i 12volt uttaket fungere da en slik er uavhengig av hva som er pluss og minus (du sier: "får vanlig digg-tenner til å funke" , her er det vel ment sigg-tenner?). Men elektronikken som omformer 12V til 5V vil ikke fungere. Da vil hverken uttaket for 5V eller den blå lysdioden fungere. Og heller ikke utstyr som krever rett polaritet og som kobles til 12V uttaket. Så igjen trådstarter, har du målt at det er + (pluss) 12V i midten på 12V uttaket? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frederick Svart 23.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2018 (redigert) Hei, jeg tror jeg har koblet rett men er ny i gamet. Skal gå ned i kveld og forsøke å bytte pluss og minus for å gi det et forsøk. Men er rød på rød og sort på sort så skal jo være rett. Holder dere oppdatert! Takk for veiledning :) Redigert 23.April.2018 av Frederick (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Han får jo ikke målt i midten på noe da det er usb uttak. Og han skriver jo at en vanlig 12v uttak fungerer. Utifra bildene å bedømme er denne koblet riktig så vil kanskje tro den er ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Det er i midten på 12V uttaket der han får strøm til sigarettenneren jeg vil at han skal måle om det er pluss eller minus. Der er det ikke noe problem med å komme til o å få målt. Er det minus der og han plugger inn feks. en 12V TV, kan det gå skikkelig ille for TV'n. Det samme kan allerede ha skjedd med omformeren 12 til 5V for USB uttaket. Men for all del, han kan ha fått to defekte enheter fra BT. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sitrin Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Et tips. Prøv å ha helisolert kabelsko. I hvert fall på plusskoblingen. Alternativt eller i tillegg tre over en krympestrømpe. Dette for å unngå kortslutning på åpne koblinger Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Treskallen Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Denne typen fra biltema gir ikke nok A til usb lading Sitér dette innlegget Alle gode ting er tre Link to post
TerjeFjern Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Lader min Samsung S7 Edge i båten med samme lader. her er data fra Biltema montering og tilkobling via flatstift. Perfekt for å lade mobile enheter i bil eller båt. Blå bakgrunnsbelysning. Strømtilførsel: 12/24V DC. Utgang: 5 V DC 2,1 A maks. Mål: 60 x 43 x 52,6 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Treskallen skrev 1 time siden: Denne typen fra biltema gir ikke nok A til usb lading Bør gjerne fortelle dette til iPaden, iPhonen og den ene blåtannhøyttaleren min, disse lades så og si kun via Biltemas USB-uttak. Klart, det finnes ladere som gir mer enn 2,1A, men så langt har det nå holdt mer enn godt nok for min del Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Jeg finner ikke denne enheten hos BT, noen som har en link eller et artikkelnummer? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 Skal gi 5V 2,1 A ifølge Biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior-tilbehor/Mobiltilbehor/USB-uttak-2000034597/ Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 http://www.biltema.no/no/Bat/Elektrisk/Strombryter/Pabyggingspanel-2000040911/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 (redigert) slettet Redigert 23.April.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellg Svart 23.April.2018 Del på Facebook Svart 23.April.2018 (redigert) Lars H. skrev for 4 timer siden: Er det minus der og han plugger inn feks. en 12V TV, kan det gå skikkelig ille Sånne tv’er med sigtennerplugg, er det vanlig i dag at de har dioder i pluggen for nettopp dette? Tror min TV har det.. Redigert 23.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.