Jump to content

12v Biltema dobbel USB ladekontakt gir ikke strøm

Frederick

Recommended Posts

Bare for å ta det enkleste først, du har koblet + og ÷ riktig?

Videre, har du sjekket at du har spenning ved belastning, dvs. koble på en 12 lyspære å se om den lyser.

Er disse to tingene på plass, må du anse usb uttakene som kast.

Jeg har forøvrig 4 slike uttak selv, og de har fungert helt topp. Bortsett fra det blå lyset som skal være på all slik jalla greier, fikk åpnet kontakten og drept dioda da?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Har kjøpt fire av den enkle versjonen Biltema har med USB-lader. Disse ser kliss like ut, bortsett fra at de da er enkle. Alle som en har fungert som de skal (og som over bemerket, de lyser godt opp, trenger ikke kjøpe mer arbeidslys med det første). Ville gått tilbake og klaget, gjerne ta med et par ledningsstumper og teste i butikken at du får en som fungerer. Har ikke hatt dem lengre enn maks et halvt år i bruk selv, men de har så langt virket veldig greit.

Vi har vel fremdeles ikke fått svar fra trådstarter om pluss og minus er koblet korrekt. Om dette er byttet om, vil en sigarettenner i 12volt uttaket fungere da en slik er uavhengig av hva som er pluss og minus (du sier: "får vanlig digg-tenner til å funke" , her er det vel ment sigg-tenner?). Men elektronikken som omformer 12V til 5V vil ikke fungere. Da vil hverken uttaket for 5V eller den blå lysdioden fungere. Og heller ikke utstyr som krever rett polaritet og som kobles til 12V uttaket.

Så igjen trådstarter, har du målt at det er + (pluss) 12V i midten på 12V uttaket?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er i midten på 12V uttaket der han får strøm til sigarettenneren jeg vil at han skal måle om det er pluss eller minus. Der er det ikke noe problem med å komme til o å få målt. Er det minus der og han plugger inn feks. en 12V TV, kan det gå skikkelig ille for TV'n. Det samme kan allerede ha skjedd med omformeren 12 til 5V for USB uttaket.

Men for all del, han kan ha fått to defekte enheter fra BT.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Et tips.

Prøv å ha helisolert kabelsko. I hvert fall på plusskoblingen.

Alternativt eller i tillegg tre over en krympestrømpe.

Dette for å unngå kortslutning på åpne koblinger

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Treskallen skrev 1 time siden:

Denne typen fra biltema gir ikke nok A til usb lading

Bør gjerne fortelle dette til iPaden, iPhonen og den ene blåtannhøyttaleren min, disse lades så og si kun via Biltemas USB-uttak. Klart, det finnes ladere som gir mer enn 2,1A, men så langt har det nå holdt mer enn godt nok for min del:wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...