Jump to content

Tresnekke "Fanten 3" stjålet fra Killingen

kointa

Recommended Posts

Kjellg skrev 1 time siden:

Håper båten kommer til rette. Men samtidig.. du levner båten med flatt batteri i november og enser den ikke en tanke før 15 April???

Mulig det er mye jeg ikke vet men allikevel..

Båten skulle opp på land og vinterlagres av Sydenden Slipp, og når eieren kom 15.april så lå båten fortsatt på samme kai plass. Kanskje man stoler på ett firma og ikke sjekker om de tar han opp? Og dette har vært båtens opplgsplass i flere år. M.a.o ett rutineoppdrag

krav til registrering hjelper lite. det er 1 tlf og si: hei jeg ringer fra blablabla båtverksted og vi har båt med regnr båt123 i opplag/vært til reperasjon/lakkering, vi var uheldige og blåse av regnr når vi vaska den med høytrykkspyleren idag, kan dere sende nye merker til blabla adresse?

og den båten man spør etter regnr på er selvfølgelig lovelig. 

Evt kjøpe sånn lag dine egene bilskilt i lekebutikken, de har ca samme størrelse. 

for det å stjele selve båten er gjort på under 1min. man trenger 1000kr til eBay handling så har man alt man trenger til og stjele alt med yamaha/suzuki/merc/evinrude/vannscootere, trackere kan man lett blokkere signalene fra

(eneste grunnen til at jeg vet alt det der, er at vi bruker det på båtverkstedet jeg jobber)

Grønngylt skrev 11 minutter siden:

krav til registrering hjelper lite. det er 1 tlf og si: hei jeg ringer fra blablabla båtverksted og vi har båt med regnr båt123 i opplag/vært til reperasjon/lakkering, vi var uheldige og blåse av regnr når vi vaska den med høytrykkspyleren idag, kan dere sende nye merker til blabla adresse?

Tviler ikke på at det du sier går an med RS sitt register...

Men et offentlig Reg.Nr skal jo stemme med båttype, registreringskort ombord, samt rette eier / adresse...

I dag er det bare for tyven å rive av RS reg.nr og kjøre videre...er jo ikke krav til reg....

De fleste siviliserte land har offentlig reg på båter...som vi har på biler i Norge...

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Kjellg skrev for 8 timer siden:

Håper båten kommer til rette. Men samtidig.. du levner båten med flatt batteri i november og enser den ikke en tanke før 15 April???

Mulig det er mye jeg ikke vet men allikevel..

Hei! Det er jeg som eier båten. Og jeg la den ikke fra meg meg med flatt batteri, bare så det er sagt. Sydenden skulle hente den opp samme dag. Og ja, noen av oss er naive nok til å stole på båtopplag i indre Oslofjorden. Oss om det, men bare gode erfaringer tidligere år. Så sånn er det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...