kointa Startet 23.April.2018 Link til dette innlegget Startet 23.April.2018 Hold øynene åpne ! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 kointa skrev 57 minutter siden: Hold øynene åpne ! Håper båten kommer til rette. Men samtidig.. du levner båten med flatt batteri i november og enser den ikke en tanke før 15 April??? Mulig det er mye jeg ikke vet men allikevel.. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Kanskje den rett og slett ligger på bunn der den sist ble sett? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Den ligger ikke på bunnen da? Virker ikke akkurat som noe yndet tyveriobjekt a la skjærgårdsjeep med monstermotor. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Min båt ble stjålet fra indre oslofjord, 30 fot,8 tonn max 4 knop og med en 10 hk sabb, og endte opp i halden. så det er ikke bare raske båter som forsvinner. Noen tyver har god tid. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Kjellg skrev 1 time siden: Håper båten kommer til rette. Men samtidig.. du levner båten med flatt batteri i november og enser den ikke en tanke før 15 April??? Mulig det er mye jeg ikke vet men allikevel.. Båten skulle opp på land og vinterlagres av Sydenden Slipp, og når eieren kom 15.april så lå båten fortsatt på samme kai plass. Kanskje man stoler på ett firma og ikke sjekker om de tar han opp? Og dette har vært båtens opplgsplass i flere år. M.a.o ett rutineoppdrag Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) Joda skjønner det men ting kan skje og ting skjer. Og her har det jo skjedd, men det er jo ikke det saken her gjelder. Redigert 23.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Uansett er det trasig og trist når noe slikt skjer. De aller fleste har et kjært forhold til sin båt, og kanskje litt ekstra med en blank eldre trebåt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Ja, den så fin og blank ut den der... Sånn sett en fordel, er ikke mange slike trebåter igjen (smykkeskrin)... En standard skjærgårdsjeep er langt verre å finne igjen... Krav til registrering av alle fartøyer er på høy tid igjen.... Alt for lett å stjele båter i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 krav til registrering hjelper lite. det er 1 tlf og si: hei jeg ringer fra blablabla båtverksted og vi har båt med regnr båt123 i opplag/vært til reperasjon/lakkering, vi var uheldige og blåse av regnr når vi vaska den med høytrykkspyleren idag, kan dere sende nye merker til blabla adresse? og den båten man spør etter regnr på er selvfølgelig lovelig. Evt kjøpe sånn lag dine egene bilskilt i lekebutikken, de har ca samme størrelse. for det å stjele selve båten er gjort på under 1min. man trenger 1000kr til eBay handling så har man alt man trenger til og stjele alt med yamaha/suzuki/merc/evinrude/vannscootere, trackere kan man lett blokkere signalene fra (eneste grunnen til at jeg vet alt det der, er at vi bruker det på båtverkstedet jeg jobber) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) Grønngylt skrev 11 minutter siden: krav til registrering hjelper lite. det er 1 tlf og si: hei jeg ringer fra blablabla båtverksted og vi har båt med regnr båt123 i opplag/vært til reperasjon/lakkering, vi var uheldige og blåse av regnr når vi vaska den med høytrykkspyleren idag, kan dere sende nye merker til blabla adresse? Tviler ikke på at det du sier går an med RS sitt register... Men et offentlig Reg.Nr skal jo stemme med båttype, registreringskort ombord, samt rette eier / adresse... I dag er det bare for tyven å rive av RS reg.nr og kjøre videre...er jo ikke krav til reg.... De fleste siviliserte land har offentlig reg på båter...som vi har på biler i Norge... Redigert 23.April.2018 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wmwith Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Kjellg skrev for 8 timer siden: Håper båten kommer til rette. Men samtidig.. du levner båten med flatt batteri i november og enser den ikke en tanke før 15 April??? Mulig det er mye jeg ikke vet men allikevel.. Hei! Det er jeg som eier båten. Og jeg la den ikke fra meg meg med flatt batteri, bare så det er sagt. Sydenden skulle hente den opp samme dag. Og ja, noen av oss er naive nok til å stole på båtopplag i indre Oslofjorden. Oss om det, men bare gode erfaringer tidligere år. Så sånn er det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.