Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

14 minutes ago, Pinkvin said:

 

Tror de fleste ser forskjellen på risiko ved å føre en trøsykkel og en båt på xx fot på xx tonn i xxx knop med xx folk ombord. 

 

Er det ikke i 4 klasse en tar sykkel- lappen da? ;-) 

 

Du får lese i vei; https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/vtu/aar

 

Jeg ville mene risikoen for samfunnet er stikk motsatt. Husk på at selv om du sitter på sykkelen er det jo flere tonn med kjøretøy innenfor under en 1/2 meter i lovlige hastigheter opptil normalt i tettbebygde områder ca. 50-60 km/h (ca. 30 knop). Med MDG politikk helst med en eller to unger i seter eller "kurv".

 

Så da blir det med samme logikk som på sjøen nytt sykkelsertifikat - evt. heller at bilistene nå må ta et ekstra syklistkurs?

Ventus

Ventus

13 minutes ago, Pinkvin said:

 

Tror de fleste ser forskjellen på risiko ved å føre en trøsykkel og en båt på xx fot på xx tonn i xxx knop med xx folk ombord. 

 

Er det ikke i 4 klasse en tar sykkel- lappen da? ;-) 

 

Du får lese i vei; https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/vtu/aar

 

Jeg ville mene risikoen for samfunnet er stikk motsatt. Husk på at selv om du sitter på sykkelen er det jo flere tonn med kjøretøy innenfor under en 1/2 meter i lovlige hastigheter opptil normalt i tettbebygde områder ca. 50-60 km/h (ca. 30 knop). Eller blir det heller at bilistene nå må ta et ekstra syklistkurs?

Ventus

Ventus

11 minutes ago, Pinkvin said:

 

Tror de fleste ser forskjellen på risiko ved å føre en trøsykkel og en båt på xx fot på xx tonn i xxx knop med xx folk ombord. 

 

Er det ikke i 4 klasse en tar sykkel- lappen da? ;-) 

 

Du får lese i vei; https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/vtu/aar

 

Jeg ville mene risikoen for samfunnet er stikk motsatt. Husk på at selv om du sitter på sykkelen er det jo flere tonn med kjøretøy innenfor under en 1/2 meter i lovlige hastigheter opptil normalt i tettbebygde områder ca. 50-60 km/h (ca. 30 knop).



×
×
  • Create New...