Gtir_man Startet 24.April.2018 Link til dette innlegget Startet 24.April.2018 Tenkte å komme med et tips hvis det er greit for Admin. måtte ha ny (eller reparere) giroljekjøleren til min Tamd60 motor.. reperasjon ville koste 8000.- noe jeg syns var drøyt, selv om jeg vet det er mye jobb å sjekke alle kjølerøra. Men satte meg ned å googlet etter universal kjøler jeg muligens kunne bruke. Fant til slutt en nettsiden i USA som faktisk hadde kopi av originalen på lager til $667. bestilte en slik og fikk levert etter 5 dager.. men til den store skuffelsen lakk denne som en sil når jeg startet opp på søndag... krise tenkte jeg, båten skal ut på Torsdag :-/ sendte Mail i håp om å få support, og jaggu fikk jeg svar bare 10 min etter... dette skulle ikke skje, di hadde null toleranse på slik. Di fikk produksjonsnummeret på kjøleren og jeg fikk beskjed om at ny skulle sendes asap (jeg fortalt di når båten skulle settes ut) så nå ligger den en kjøler på et fly som lander i Oslo i morgen og blir utlevert meg.. altså 2 dager levering ... dette kalles super service fra et firma halve jorda rundt som kunne latt være å svart meg... så trenger du ny innmat i kjøleren eller lignende, sjekk ut : Mrcool kan sterkt anbefale disse Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Skal lagre den adressen.. Et alternativ er å erstatte hele med en uoriginal, fra feks Radiatorservice, de har mange forskjellige typer. Bakdelen er at du må lage nye fester. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 I tillegg har vi Lancing Marine i UK. Var i kontakt med dem for en del år tilbake. Den gangen utmerket service. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Flott tips Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gtir_man Svart 25.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Ny kjøler mottatt i dag kl 13.00 av DHL. Montert og prøvestartet. Tett å fin. Da kan båten ut i morgen ?. helt topp service hos det firma Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Er det ikke en helt vanlig liten Bowmankjøler som sitter på 60-motorene? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Gtir_man Svart 1.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Nei, her har vp lagd en egen. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Det visste jeg ikke ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.