Biam1 Startet 25.April.2018 Link til dette innlegget Startet 25.April.2018 Hei, Har en Lofrans Kobra kjettings vinsj, som jeg har hatt fra hverandre og byttet konuser på i clutchen. Konuser av bronsje. I manual står det at de skal settes inn med fett...Lurer litt på om det bør gjøres eller ikke. Konusene skal jo sørge for at vinsjen er stram (kan stille sluring). Vil det ikke ble mindre friksjon og mere sluring hvis man tar fett på disse..? Evt. konsekvens av å ikke gjøre det.. Synspunkter/ erfaringer folkens? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Jeg har en Lofrans Project 1000. Jeg fulgte manualen og la på et tynt lag fett på konusene da jeg renset denne. Har ikke merket noe negativt på funksjonen der. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 25.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 @Bitteliten takk! Da legger jeg på et tynt lag.. Må man stramme konusene mye? Erfaring? Eller strammer man bare lett på håndtaket.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Konusene på min ble bare tredd ned på akslingen om jeg husker rett stramming av kløtsj funksjonen blir gjort med håndtaket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.