Baylars Startet 25.April.2018 Del på Facebook Startet 25.April.2018 Har en Silver Marine gummibåt som lekker luft mellom pongtong og hekkplate. Kommer ikke til med tradisjonell lapping. Så som et siste forsøk før bossing tenkte jeg å prøve «lappesak på boks». Er det noen her som har prøvd dette, eller har innspill til lapping hører jeg gjerne fra dere. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 På forrige gummibåt brukte jeg noe flytende tette stoff, husker ikke hva det heter, men det holdt i mange år... Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Kansje aquasure på biltema . Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 25.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2018 Takk for tips! Finner ikke aquasure hos Biltema...? Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Heter vel bare gummitetning på biltema ellers så finnes den på xxl og sportsbutikker . Tetter de fleste materialer . Telt og vadere sko og diverse Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Det stoffet jeg kjøpte var i en båtbutikk, tror det var Maritim... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Aquasure selges også under navnet Aquaseal. Fester til de fleste fleksible materialer, men ikke til naturgummi. Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 25.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2018 Mange gode tips, takker for de! Utfordringen min er å komme til og påføre tetningsmiddelet. Hullene er bak en plastramme/list som fester hekkplaten til pongtongen. Derfor tenkte jeg noe som tetter fra innsiden...? Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Hva med å gjøre som kirurgen gjør. Lage et snitt som gjør at du kommer til innenfra pontongen og lappe fra innsiden. Deretter lapper du snittet som du har laget på vanlig måte. Om det dreier seg om en eldre gummibåt vil ikke de estetiske bety så mye og alternativet er kanskje en utett båt. Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Da har jeg fylt på «lappesak på boks» og så er det bare å vente.. :) For interesserte vil resultatet bli formidlet her. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Spennende! Brukte du en som egentlig er til bilhjul, eller fant du en som er til gummibåter? Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 Da virker det som båten er tett. Holdt på luften i over et døgn. Var vanlig skum til lapping av bildekk. Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Båten holder fortsatt på luften!? Sitér dette innlegget Link to post
Rytteren Svart 5.Mars.2019 Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 Hmm, god ide! Hvordan gjorde du dette i praksis? Regner med at du tømte sprayboksen i påfyllingen, men lot du det bare stå og godgjøre seg, eller veltet du rundt på båten så skummet kom rundt i hele pontongen? Fylte du umiddelbart med luft også? Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2019 Jeg tømte bare boksen, fylte luft og lot skummet godgjøre seg. Om det blir klumper her og der gjør jo ingenting, blir ikke ubalanse i en gummibåt.? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 6.Mars.2019 Del på Facebook Svart 6.Mars.2019 Hvilken type boks brukte du? Hvor får en kjøpt boksen? Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 7.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2019 Jeg kjøpte den på Biltema. Vanlig lappesak på boks til bil. Er vel å få kjøpt på alle bensinstasjoner og..? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 7.Mars.2019 Del på Facebook Svart 7.Mars.2019 Det finnes flytende acryl/latex som bla. går under navnet «Sealflex». Aldri prøvd det selv, men markedsføres som «et unikt innvendig tettemiddel for gummibåter». Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2019 Del på Facebook Svart 7.Mars.2019 Baylars skrev for 9 timer siden: Jeg kjøpte den på Biltema. Vanlig lappesak på boks til bil. Er vel å få kjøpt på alle bensinstasjoner og..? Vær obs på at du ikke bør prøve å flatpakke båten på et senere tidspunkt. Dette holder seg klissete til "evig" tid, og gjør at du neppe får blåst den opp igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Baylars Svart 7.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2019 Takk for tipset! Dette var mer et eksperiment som gikk bra. Båten var egentlig på vei i bosset. Men nå har vi den hengende bakpå til den eventuelt begynner å lekke igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.