jarlevaage Startet 25.April.2018 Link til dette innlegget Startet 25.April.2018 (redigert) Hei, kjøpte en gammel Rana 17. Fulgte ikke med nøkkel til luka. Hva er billigst og enklest metode for å kunne bruke luka? Redigert 25.April.2018 av jarlevaage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Kan det hende låsen er ettermontert? I så fall skulle jeg tro det er en vanlig skruluke som du kan bruke selv om du borer ut hele låsesylinderen. Men jeg tipper den selv om låsen er fabrikkmontert kan lukkes uten låsen. Ville kanskje testet alle smånøkler jeg hadde først, for de pleier ikke akkurat være umulige å dirke sånne sylindre. Ganske billige sånne mannhull på eBay. Får du av lokket kan du sikkert skru av rammen og sette inn en ny hvis du må ødelegge noe. Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
TonyP Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 (redigert) Å dirke denne kan bli problematisk pga plassering.. dårlig arbeidstilling men tipper billig wafer lock så du kan jo google videoer av det er det en billig lås så er nok withvital sitt forslag om å prøva andre nøkler er godt, grover tåleranser kan gi enkel inngang Vri sakte og rikkel på nøkkel. Videre bruk så må du orde deg en nøkkel fun fact: biltemas hengerlås brukte jeg 4 sekunder på å dirke.. ikke bruk låsen som er med der Redigert 25.April.2018 av TonyP typo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jarlevaage Svart 25.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Tusen takk, jeg tenkte det samme. Hele luka er ettermontert når det kom på ny motor i 2014. Båten er mye eldre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.