Jangul Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Sunwind mener Kamin x er det eneste rette...Hør på Wallas Service...det eneste rette når det gjelder Wallas:)) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 (redigert) Sunwind er grossist for Kamin X, og bruker bare denne på verkstedet når de reparerer Wallas. Lukter mer (inneholder benzen) Jeg har brukt Fritidsparafin siden 1983 da jeg begynte å reparere Optimus, Thermo og Wallas. Inneholder ingen aromator og er et renere produkt. Kjært barn har mange navn, og opp gjennom tidene har jeg brukt/solgt "Optimus Parafin", Statoil Parafin for Båt, Hytte og Camping", Blåtind Fritidsparafin", "Wallas Parafin" og "Kemetyl Fritidsparafin". Alle tappet fra samme anlegget og med samme spesifikasjoner. De som er interessert i datablader, kan følge disse linkene: Kamin X: file:///C:/Users/Bruker/Downloads/productattachments_files_k_a_kamin-x_regular-1x_datablad_1.pdf Blåtind Fritidsparafin : http://media.byggtjeneste.no/media/sds/53847545 Redigert 18.Juli.2019 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Finn Master Svart 14.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2020 Der ble det slutt på varmen, og varme må man ha på båt-kontoret i disse dager. Eberspächer melder om tom tank - vurderer å kjøpe Blåtind varmeolje 4L på Coop - det står at den "Inneholder ren parafin og er lukt-og sotfri med høy varmeeffekt. Varmeolje kan benyttes i alle koke- og varmeapparater." Men det er omtrent det samme som står om andre produkter rundt om kring. Ikke godt å vite hva som er best, og hva man bør velge. Har brukt Kemetyl fritidsparafin til nå. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2020 Beste pris på Obs Bygg. 4 liter Blåtind Fritidsparafin for 135 kroner . . . En del dyrere på Felleskjøpet og dyrest i båtbutikken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Martine29 Svart 14.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2020 Har hatt wallas i 15 år og bruker kun fritidsparafin fra Felleskjøpet. Bruker den kun til å koke vann og lage mat. Hvor mange liter bruker dere gutter i løpet av et år vel å merke ikke som varmekilde men kun til mat og vann. Uten å overdrive å for meg utgjør det ca 10 liter årlig og båten brukes året rundt. Så hvorfor ikke bruke beste kvalitet. Ikke den største utgiftsposten. Dessuten får Rune Wallas mine beste skussmål. Har alltid gjort kjempearb for meg i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.