Johnrik Startet 27.April.2018 Link til dette innlegget Startet 27.April.2018 Synes min Mercury Verado 300 bruker i overkant mye motorolje, med ca 1 liter pr 15 driftstime, men ingen lekasje er å finne. Ingen blå røyk ved oppstart, og i hele tatt helt normal drift på motoren. Noen andre som har erfaringer på oljeforbruk..? Sitér dette innlegget Everyone is a fisherman, until a fisherman walks into the room... Link to post
Sørlandet2 Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Jeg er ikke ekspert på dette, men min erfaring er at det ikke er lett å peile olja korrekt. Følg manualen. Den sier vel, tilt opp noen minutter, så tilt ned. Jeg lar han ofte stå nede over natta. Så peile olja. Dette for å få korrekt måling. Hvis ikke vil du få for lav indikasjon. Lett å fylle for mye olje da. Det skal vist være skadelig for motoren. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Min 350 Verado brukte ikke olje, og det er jo i bunn og grunn samme motor. Men som Sørlandet2 skriver, så kan den være litt vanskelig å peile. På amerikanske forum sier de at man bør tilte opp og la stå noen minutter, tilte ned igjen og la stå, for så å gjenta det hele en gang til. Men er det 15 timer på bånn gass, så er kanskje 1 liter normalt likevel? Hva slags type kjøring er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.