Jump to content

Feilkode på Volvo D4 2006 Saga 315

Komrad

Recommended Posts

Skulle ut med båten i dag, som har 2 styreposisjoner. 

Skulle starte den så blinket et oransje lys  (trekant med utropstegn) i displayet. Prøvde å få opp feilkode, men fikk ingen. 

Når eg holdt inne diagnoseknappen fortsatte det bare å blinke vekselvis oransje/rødt uten avbrudd. 

prøvde å koble til bakre styreposisjon, men dette gikk ikke. Er jo nærliggende å tro at det kan være noe feil her?

Noen som har vært borti dette?

Mvh

Kjetil

Joda båten starter, men det blinker oransje først når eg holder inne diagnoseknappen blinker det vekselsvis oransje/rødt. Fikk ut geilkode nå. 2.9.9 (altså ved blink) som indikerer feil på evc systemet, noe som virker logisk da eg ikkje får kontakt med bakre styreposisjon.

Meiner det er EVC-A som er på denne båten.

Kan det være en kontaktfeil? Har du gjort noe arbeid som kan ha påvirket kabling f.eks. på EVC-enhet eller manøverhendler?

Kanskje verdt å prøve å gjøre hele systemet strømløst en tid for så å se om feilen kommer tilbake. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...