Duppe
Hva er egentlig en cleansing wax? Har skjønt at polish sliper ned det øvre laget, og at voks eller wax legger et beskyttende lag etter det igjen, men cleansing wax?
4 hours ago, Kjellg said:For å starte poleringen kan det være greit å bruke noe for å ‘mette’ puta. Jeg bruker denne. Og det er riktig, 4-5 erter på en pad skal holde. For framgangsmåte kan du ta en titt på denne.
Kort summert - Begynn alltid med det mildeste middel og mykeste pute. Og rolig.. La maskinen gjøre jobben din for deg og ikke omvendt.
Tror det grunnleggende jeg har misset er dette med å preparere puta. Jeg prøvde skumpute også og det var det samme der. Helt sikkert for tørr som gjorde at jeg ble kastet av, men til slutt ble også den for mettet men med for mye tykk masse og da var det bare rot. Skal prøve vann nå i første omgang og heller bestille noe preppemiddel til neste gang.
En ting om anbefalte maskiner som Rupes etc. Er de lette av vekt? Finnes det en modell som er spesielt bra i forhold til dette med vekt og format? Kan se at en lett maskin må være tingen..