Søppelseiler`n Startet 27.April.2018 Link til dette innlegget Startet 27.April.2018 En gammel dame heiser sine slitne seil og går utrolig pent i sjøen. Den oppgraderes fortløpende og skal komme i form igjen. Gammel betyr ikke dårlig for meg som vil ut å "gli" hvertfall. Cruiser lett i 5-6knopp. Når den uerfarne skipperen lærer seg trim og mer om seilsetting har jeg tro denne dama vil gi mange flotte dager på vannet fremover. PS! Beklager om denne kommer feil sted osv. Moderator står i så fall fritt til å fjerne den. God sommer all i hopas. Sitér dette innlegget "Det er turen som er målet" www.inthewind.no Link to post
Midtpinne Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Jeg tror jeg har dårligere seil enn deg, når jeg har vunnet noen ganger i Lotto skal jeg kjøpe nye. Jeg liker gamle damer, har selv en Finnsailer 35 fra 1976. Min seiler ikke spesielt bra, spesielt ikke i lite vind, men valget vårt er gjort for å maksimere kos. Skal kunne kose oss selv om polarklima prøver å hindre oss i det. Båten ser jo fin ut. Har du flere bilder av båten og kanskje litt mer informasjon? Jeg prøvde å google Belle 25, men fant ikke så veldig mye. Sitér dette innlegget Link to post
Søppelseiler`n Svart 28.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Denne får overraskende lett fart i lav vind. Fort opp i 4-5 knopp. Tar sjø og bølger veldig bra. Overraskende bra. Skal få tatt noen flere bilder. Etterlyste selv info om denne da jeg overtok den men lite svar å få. Det er fint lite å finne om denne båten typen på nett. Vet at den er tegnet av Sigurd Herbern og at den er fra midt på 70 tallet. Overtok denne etter å ha stått to år på land med vann over gulvet. Mye dårlig innredning men begynner å komme seg. Trekt om det meste av kabler i dag og nytt bryterpanel. Nå gjenstår å få den helt tett og maling innvendig. Bytte noen pakninger og vindu, samt gå over alle skruer i dekket med tec7 for å stoppe drypp inne. Gleder meg til tur. Bilder fra en tur i sist uke Sitér dette innlegget "Det er turen som er målet" www.inthewind.no Link to post
Hakkannen Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Kjekk sak Sitér dette innlegget Link to post
Cheska Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Kjekk å se andre som tar vare på gamle damer, har en belle 25 selv Sitér dette innlegget Link to post
TerTitt61 Svart 3.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 Søppelseiler`n skrev On 27.4.2018 at 23.07: En gammel dame heiser sine slitne seil og går utrolig pent i sjøen. Den oppgraderes fortløpende og skal komme i form igjen. Gammel betyr ikke dårlig for meg som vil ut å "gli" hvertfall. Cruiser lett i 5-6knopp. Når den uerfarne skipperen lærer seg trim og mer om seilsetting har jeg tro denne dama vil gi mange flotte dager på vannet fremover. PS! Beklager om denne kommer feil sted osv. Moderator står i så fall fritt til å fjerne den. God sommer all i hopas. Hei Søppleseiler'n Har nå kjøpt denne båten jeg?? Skal overta den i slutten av mars. Båten var i Moss og skal over til riktig side av fjorden igjen, dvs Vestfold Tønsberg ? Har du noe info, dokumentasjon liggende igjen om båten?? Den er sliten, men ikke noe umulig prosjekt. Motor inne er borte, det var den kanskje når du hadde den også? Grunnen for at jeg kjøpte den er at den skal være første gangs seilbåt for meg og tenkte at det var en god båt å lære og seile med til en rimelig penge ?? Den lekker forsatt ferskvann inn( har ikke startet og lokalisering av dette)samt den trengs innvendig oppgradering, maling osv. Blir spennende og få den ut i vind og vær for å se hvordan den seiler. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.