Jump to content

Edit History

volvo_penta_

volvo_penta_

Chiefengineer skrev for 10 timer siden:

Nei det er ikke "ekstremt kostbart", helt ny long-block med topp koster ca. 100 tkr for denne motoren (D6). Forsøk å finn et verksted som kan totaloverhale noe slikt og levere tilbake komplett med utelukkende nye deler til samme pris.

Forsåvidt ikke uenig i dette. Antar at kostnader med inn/utmontering av motor + overflytting av alle utv. deler kommer i tillegg, så havner sikkert på 130-150k ? for hele operasjonen.

 

Jeg fikk også estimert en pris på rundt 100k ink. deler for overhalig av en 41 motor med en revet sylinder, så dette er også kostbart om man setter det bort til Volvo. Jeg valgte å gjøre dette selv, og kom unna med rundt 20-25 k.

 

Fikk svar på det jeg lurte på, og det var at denne muligheten til å gjøre slikt selv, forvinner med en D-motor.

Når det er sagt, er det jo betryggende at problemet er mindre på D-serien enn hva det var på 41/42, og problemet og risikoen er således mindre.

volvo_penta_

volvo_penta_

Chiefengineer skrev for 10 timer siden:

Nei det er ikke "ekstremt kostbart", helt ny long-block med topp koster ca. 100 tkr for denne motoren (D6). Forsøk å finn et verksted som kan totaloverhale noe slikt og levere tilbake komplett med utelukkende nye deler til samme pris.

Forsovidt ikke uenig i dette. Antar at kostnader med inn/utmontering av motor + overflytting av alle utv. deler kommer i tillegg, så havner sikkert på 130-150k ? for hele operasjonen.

 

Jeg fikk også estimert en pris på rundt 100k ink. deler for overhalig av en 41 motor med en revet sylinder, så dette er også kostbart om man setter det bort til Volvo. Jeg valgte å gjøre dette selv, og kom unna med rundt 20-25 k.

 

Fikk svar på det jeg lurte på, og det var at denne muligheten til å gjøre slikt selv, forvinner med en D-motor.

Når det er sagt, er det jo betryggende at problemet er mindre på D-serien enn hva det var på 41/42, og problemet og risikoen er således mindre.

volvo_penta_

volvo_penta_

Chiefengineer skrev for 10 timer siden:

Nei det er ikke "ekstremt kostbart", helt ny long-block med topp koster ca. 100 tkr for denne motoren (D6). Forsøk å finn et verksted som kan totaloverhale noe slikt og levere tilbake komplett med utelukkende nye deler til samme pris.

Forsovidt ikke uenig i dette. Antar at kostnader med inn/utmontering av motor + overflytting av alle utv. deler kommer i tillegg, så havner sikkert på 130-150k ? for hele operasjonen.

 

Jeg fikk også estimert en pris på rundt 100k ink. deler for overhalig av en 41 motor med en revet sylinder, så dette er også kostbart om man setter det bort til Volvo. Jeg valgte å gjøre dette selv, og kom unna med rundt 20-25 k.

 

Fikk svar på det jeg lurte på, og det var at denne muligheten til å gjøre slikt selv, forvinner med en D-motor.

Når det er sagt, er det jo betryggende at problemet er mindre på D-serien enn hva det var på 41/42, og problemet og risikoen er således mindre.



×
×
  • Create New...