Haukefer Startet 28.April.2018 Link til dette innlegget Startet 28.April.2018 (redigert) Hei! Har fått lekkasje mellom ror hylsen og plasten. Tips til enklest mulig reprasjon? Har fått båten på land idag så den ikke synker iløpet av natta kan nevne at båten er blitt veldig lite brukt siste årene 2-3 årene, jeg kjøpte den for en uke siden å har brukt den kvar dag etter. På bilde som er vedlagt er det altså nederst på rorhylse det er snakk om. Redigert 28.April.2018 av Haukefer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Vet ikke om prisippet blir sånn omentrent det samme som i denne tråden? Tenker da på renhold, tetting og anlegsflater. Men jeg er en amatør på dette området og tipper bare. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 28.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Den bolten som er i forkant av rorhylse i 1 post, den er løs fant jeg ut. Kan det ver derfor det lekker? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 ja Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 (redigert) Hei @Haukefer, Basert på de tipsene vi fikk og erfaringene @Komodo og jeg gjorde i tråden som KjellG henviser til tenker jeg følgende. Siden du først har båten oppe av vannet, ville jeg gjort det grundig, først som sist. Det er trassig å stramme til skruen som du henviser til også viser det seg at det likevel lekker, Evnt. at det lekker mindre osv... og du må ta opp båten en gang til for å utbedre ytterligere. I den første posten din så skriver du at det lekker mellom rorhylse og plasten, her er det jo "hull" i skroget både der hylsen kommer inn og der skruene kommer igjennom. Begge disse stedene har sikkert vært/er pakket med sika eller lignende, hvis det nå lekker igjennom, må jo det bety at noe av sika har sluppet festet et eller annet sted mot materiale. Hvis du strammer skruen så vil du jo kunne tighte nok til at sika blir liggende som en pakning i mellom, men siden du ikke er sikker på akkurat hvor lekkasjepunktet er, ville jeg demontert hele hylsen fra plasten. Når den først er ute, kan det jo være greit å sjekke pakkingen i denne også. Så ville jeg rengjort, forsiktig pusset og fettet av alle flater og materialer som skal ha sika mot seg, og pakket det opp på nytt med sika eller lignende. Lykke til med jobben. Hadde vært artig om du poster hvordan dette gikk og hva du fant ut, når den tid kommer. Mvh VegJoh Redigert 29.April.2018 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Haukefer Svart 29.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Takk for svar. Er i grunn det som er planen min, så begynner nok på det ikveld. Reiser på jobb på onsdag så må ver ferdig til imorgen med dette så jeg får sjøsatt på tirsdag. Skal gi en oppdatering når jeg er ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.