Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

KaRoBa skrev 29 minutter siden:

Du seier releet er testet.

Bare et spørsmål, har du målt motstand over kontaktsettet?

DC strømmer er noe herk å bryte og kontaktsett blir brente. 

 

Så venter jeg i "spenning" på bli idiotforklart av ekspertene igjen......

 

Ja jeg målte motstand over 30 og 87 mens 85 og 86 var koblet til 12v. Null motstand. Så åpnet jeg likevel releet og pusset kontaktstiftene men den va jo rent og fint fra før. 

Ser gjennom bildene jeg tok av startmotoren i dag og jeg ser en mulig svakpunk. Hovedkabelen fra startbatteriet burde vært innerst på tilkoblings-pinne og de 3 andre røde utenpå. Kabelskoen på startkabelen er ikke helt flat men litt krummet/buet. Her kan det være dårlig kontakt.

 

 

closekab.jpg

PiperBill

PiperBill

KaRoBa skrev 7 minutter siden:

Du seier releet er testet.

Bare et spørsmål, har du målt motstand over kontaktsettet?

DC strømmer er noe herk å bryte og kontaktsett blir brente. 

 

Så venter jeg i "spenning" på bli idiotforklart av ekspertene igjen......

 

Ja jeg målte motstand over 30 og 87 mens 85 og 86 var koblet til 12v. Null motstand. Så åpnet jeg likevel releet og pusset kontaktstiftene men den va jo rent og fint fra før.

 



×
×
  • Create New...