Kjellg
10 eller 16-70 høres fortreffelig ut. Det er vel i det området man klemmer som oftest. Har crimpet en del kontakter og blir vel fortsatt å gjøre det og ser absolutt problemene som er beskrevet tidligere i tråden. Sko som ikke passer med tang, vinger på skoene etc. En ting er sikkert og det er at det finnes mye på markedet som ikke passer sammen eller rett og slett er for dårlig. Selv så har jeg en BT tang som går opp til 50mm2, og en hydraulisk som går enda lenger opp. Som oftest er det Max 50 eller 70mm2 jeg crimper. Grunnen til at jeg har to trenger er akkurat det som er kommet fram her i tråden, ting som ikke passer sammen. Når jeg crimper så vurderer jeg først og fremst skoene for å se om jeg skal bruke den mekaniske eller hydrauliske tanga. For det er forskjell på dimensjon, selv om begge viser 50mm2. Og det irriterer meg . Om jeg finner meg en tang og jeg vet jeg finner sko som passer til den, så betaler jeg det det koster. Skal ta meg en tur innom solar i morgen og se hva de har der. Klarer nok å få en god pris om de har noe som er brukbart.
Redigert
Kjøper dere proff verktøyet hos elektro grossistene eller er det andre plasser man heller bør handle?
Har prøvd sånne skjøtestykker i alu, og det er en utrolig kraft som må til før pinnene bryter