thomasd Startet 29.April.2018 Link til dette innlegget Startet 29.April.2018 Er det noe i veien for å ta de første timene med innkjøring på land, selv om motoren da ikke har belastning? Litt kjedelig å måtte dorge rundt på halv gass i to timer... -Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Risikerer vel glaserte sylindre med innkjøring uten belastning. Tror det er en dårlig ide. Du trenger jo ikke dorge heller...... Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Anbefaler å lese instruksjonene, ikke høre på hva du muligens er blitt fortalt. Dorge ? På min forrige båt var det ganske normalt turtall som gjalt, men med begrensning på maxturtall, og hvor lenge en skulle ligge på samme turtall uten å endre det. Selv i de første timene kunne vi plane, uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Har lest instruksjonene. 10 minutter tomgang, 2 timer <50% uten høyt turtall, så <75% med mulighet for å gi på bittelitt innimellom og så litt mer. Det er da de første to timene under 50% som jeg gjerne unngår å måtte kjøre rundt, men er ikke krise om jeg må gjør det heller. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Ta det som en kosetur og nyt turen. To timer på sjøen er da prima kvalitetstid uansett fart. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Hva slags motor er det snakk om? Finnes vel ellers en del diskusjon rundt dette her på forumet og mener å huske at å tusle rundt i timesvis med en helt ny motor ikke er den beste innkjøringen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
thomasd Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Tohatsu 9,8 firetakt. "Problemet" er at den neppe drar opp i plan på halv gass, men antar at den vil holde den i plan på 3/4. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 (redigert) Når du har fått den i plan kan du sikkert holde den der. "Høyt turtall" vil jeg ikke tolke som rolig, planende tur. Det er nok litt høyere enn det.. Men husk å variere. Ikke gå på ett turtall i 2 timer. Redigert 30.April.2018 av GunR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 LØST: Fikk svar fra forhandler også - fordi innkjøringsperioden også gjelder innkjøring av giret fungerer det dessverre dårlig å gjøre dette på land. Så da blir det litt rolig kjøring de første par timene på vannet. Takk for innspill alle sammen! -Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.