Jump to content

Edit History

MajorAndy

MajorAndy

Enig med RogerJo her. De havne, Bitteliten nævner, er helt klart toppen. Men der findes mange andre havne, som har deres charme. Det kommer an på hvad man går efter.

Her er mine bud:

Kungshamn (som mere stille alternativ til Smögen)

Bohus Malmön (tænk at den ikke er på din liste, @Bitteliten ?)

Lysekil (stor by men har mange ting at se og opleve)

Fiskebäckskil. Helt klart en af mine favoritter

Grundsund. Utrolig idyllisk men meget stille

Gullholmen/Hermandö. Perle.

Mollösund. Idyl - men også indkøb, restauranter mm

Skärhamn. Veldrevet gæstehavn med bådbutik, ICA og Systembolag i nærheden. Pæn by.

Åstol. Unik ø-idyl

Marstrand. Must see. Men også hektisk.

Röro og Hyppeln. Små gæstehavne med charme og få faciliteter.

Källö-Knippla. Personlig favorit. Uspoleret og med indkøb, restaurant, diesel mm. Altid på min liste hvert år.

Björkö. Stor og naturskøn ø men mange muligheder for at vandre, bade i ugenerte vige mm.

Fotö. Meget lidt besøgt men også uspoleret og stille havn med smuk udsigt over "havsbandet" og Vinga.

red: Når du nævner god mad, så tænker jeg også på restaurant Salt og Sill på Klädesholmen. Har ikke været der, men mange anbefaler den! Sillbordet i Fiskebäckskil er herligt til lunch. Handelsman Flink på Flatön skulle også være godt.

http://handelsmanflink.se/

MajorAndy

MajorAndy

Enig med RogerJo her. De havne, Bitteliten nævner, er helt klart toppen. Men der findes mange andre havne, som har deres charme. Det kommer an på hvad man går efter.

Her er mine bud:

Kungshamn (som mere stille alternativ til Smögen)

Bohus Malmön (tænk at den ikke er på din liste, @Bitteliten ?)

Lysekil (stor by men har mange ting at se og opleve)

Fiskebäckskil. Helt klart en af mine favoritter

Grundsund. Utrolig idyllisk men meget stille

Gullholmen/Hermandö. Perle.

Mollösund. Idyl - men også indkøb, restauranter mm

Skärhamn. Veldrevet gæstehavn med bådbutik, ICA og Systembolag i nærheden. Pæn by.

Åstol. Unik ø-idyl

Marstrand. Must see. Men også hektisk.

Röro og Hyppeln. Små gæstehavne med charme og få faciliteter.

Källö-Knippla. Personlig favorit. Uspoleret og med indkøb, restaurant, diesel mm. Altid på min liste hvert år.

Björkö. Stor og naturskøn ø men mange muligheder for at vandre, bade i ugenerte vige mm.

Fotö. Meget lidt besøgt men også uspoleret og stille havn med smuk udsigt over "havsbandet" og Vinga.

• Create New...