Jump to content

Edit History

StorStas

StorStas

Bigmac skrev for 3 timer siden:

Hvilket vidundermiddel bruker du? 

Jeg kjøpte meg et sånt sett med 3M produkter:

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41316193

På den blå stripa så brukte jeg stort sett den grønne flaska (Fast Cut Plus), da ble det blankt.  Og så den gule for syns skyld, uten at jeg egentlig så forskjell etterpå (blankt er blankt).  Når jeg kom til den blå flaska så var allerede tålmodigheten oppbrukt så den fikk stå :rolleyes:.  Jeg brukte en roterende maskin (Flex), og "Jotun Yachting Hard Wax" på toppen. Det er to år siden, og det er fremdeles bedre nå enn da jeg begynte.  Man får kjøpt kit med mindre flasker på f.eks. ebay.

Det går jo en annen tråd om polering nå, den er full av nyttige tips.

Lazyjack skrev for 1 time siden:

..

Nå tenkte jeg å prøve Double Coat fra De IJssel Coatings. Det virker som det er mulig å få til et meget godt resultat med denne malingen og bruk av rull.

Da må du gjerne dele erfaringen når du kommer så langt, jeg tror det kan være nyttig for mange. Jeg er ganske amatør på området, men hvordan vil det bli å vedlikeholde den nye lakken tro? Er den mer motstandsdyktig mot falming enn den gamle gelcoaten? Mørke farger er mer utsatt, så bare det ikke blir på'n igjen om noen år uansett.

StorStas

StorStas

Bigmac skrev for 1 time siden:

Hvilket vidundermiddel bruker du? 

Jeg kjøpte meg et sånt sett med 3M produkter:

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41316193

På den blå stripa så brukte jeg stort sett den grønne flaska, da ble det blankt.  Og så den gule for syns skyld, uten at jeg egentlig så forskjell etterpå (blankt er blankt).  Når jeg kom til den blå flaska så var allerede tålmodigheten oppbrukt så den fikk stå :rolleyes:.  Jeg brukte en roterende maskin (Flex), og "Jotun Yachting Hard Wax" på toppen. Det er to år siden, og det er fremdeles bedre nå enn da jeg begynte.

Det går jo en annen tråd om polering nå, den er full av nyttige tips.

Lazyjack skrev 18 minutter siden:

..

Nå tenkte jeg å prøve Double Coat fra De IJssel Coatings. Det virker som det er mulig å få til et meget godt resultat med denne malingen og bruk av rull.

Da må du gjerne dele erfaringen når du kommer så langt, jeg tror det kan være nyttig for mange. Jeg er ganske amatør på området, men hvordan vil det bli å vedlikeholde den nye lakken tro? Er den mer motstandsdyktig mot falming enn den gamle gelcoaten? Mørke farger er mer utsatt, så bare det ikke blir på'n igjen om noen år uansett.

• Create New...