Dr.blind Startet 30.April.2018 Del på Facebook Startet 30.April.2018 Hei Ser at det er litt tendenser til irr på div strømkoblinger, lest at man kan spraye WD 40 på, men blir det ikke klinete om man gjør dette? Er det andre ting man kan spraye på åpne koblinger for å "isolere" ? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.April.2018 Del på Facebook Svart 30.April.2018 Har pleid å bruke batteripolfett eller annet fett til slikt. Hindrer fukt og irr og fordamper ikke som tynnere oljer. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 30.April.2018 Del på Facebook Svart 30.April.2018 Enig med Hakkanen! Har brukt det på de fleste koblinger det siste året. Foreløpig overbevist om akkurat det han sier. Holder fukten ute. Blir liggende og hindre orsydering. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2018 Del på Facebook Svart 1.Mai.2018 Har du ikke batteripolfett for hånden, går også Vaselin greit. Det får du i nærmeste dagligvare. Nå er det slik at man kommer til å hevde at døden er om man ikke bruker syrefri Vaselin og greier. Man må skille mellom romfart og lystbåt. Og hva som er godt nok. Jeg har en boks Vaselin om bord. Jeg har også Dow Corning C4 (som er veldig bra). Jeg må innrømme at produktene går om hverandre, hva jeg finner først. Har aldri merket forskjell. Men sprayen tørker ut/blir vasket vekk og forsvinner. Men den er flott for korttidsbruk/gjentagne behandlinger. Og bedre enn ingenting der man ikke kommer til. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2018 Del på Facebook Svart 1.Mai.2018 Jeg har brukt motorsykkelkjedefett på koblinger. Det er svært tyntflytende, spray. Og gir en slitesterk og tynn fetthinne. Kom på at jeg må kjøpe en boks til nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.