Jump to content

Yamaha F50 1995 , treg å starte, spesielt når det er kaldt

Steinar Sandvik

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har en 1995 modell Yamaha F50 50hk, 

Den er veldig treg å starte, må vri om ganske mange ganger før jeg får gang på den. 

Det er spesielt vanskelig når det er kaldt, men også i varmere vær kan den være noe treg, men lettere. 

Er det noen her som har noen ide hva dette kan være?

og hvordan det kan repareres.

Har skiftet motorolje, filter, tennplugger, girolje nylig, og var lik etter dette. 

Mvh

Steinar Sandvik

En kamerat av meg hadde en F60 med forgassere , den var også treg å starte når kaldt i været.    Han fikk shimset opp chokene , slik at de ga mer bensin , og det hjalp visst godt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Min forgasser f80 er også tung startet når det er kaldt, flipper opp gass hendelen litt og må kinne to ganger, er veldig lett å drukne den er gass hendel for mykje oppe !

om sommeren går det fint uten ekstra gass.

Men sjekk gjerne att kompresjon og tomgangs turtall er innafor gjeldende verdier 

Redigert av Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...