Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

prippa skrev for 2 timer siden:

Jeg skal få tatt bilder i morgen:)


Hvor mange hester har du på din forresten? 

Ses kansje på fjorden til sommeren!

 

Du gjør ikke mye galt ved å la den gå en sesong (til)  med "vannkjøl" heller.  Ellers holder jeg med han som sa at du kan kjøpe en billig dreneringsplugg jeg tror faktisk det er en slik plugg jeg satte i hullet. Men det er greitt å ha målt diameteren på hullet før du går i båtutstyrsbutikken etter en plugg.  Hvis du prøver ut båten litt med "vannkjøl" en sesong først, så vet du jo mer om forskjellen når den ikke er vannfylt senere også.

 

Jeg har 50 "80-talls" Yamaha hester på min totakter. Mer (tyngde bak)  er det ingen vits i å ha. Med min motor ligger den ganske dypt akterut, så oppe i plan må jeg lene meg litt fremover ved styreposisjonen (uten trimplan), og det er når jeg er alene i båten - for å få den til å "sveve" over vannflaten. Men da tipper jeg det går i nærmere 30 knop med den gamle båten.

 

Men det er en ekte veteranbåt du har kjøpt der, Herwa var første plasbåtbygger i Norge!  - Eller "Eggeskallet" som en trebåteier i båtforeningen min liker å kalle den...:wink:  Min har eget feste bak for vannski, forresten.  Den er Veritas-sertifisert for 38 HK tror jeg (og max åtte passasjerer...4 på hver side).  -Har du Veritas merke skilt din?

 

Vi ses kanskje på fjorden i sommer ja - men da er nok jeg helst i snekka, hvis det er noe særlig lenger ut  enn Holmsbu, tenker jeg.  :yesnod:  Ikke fordi Herwaen "ikke kan ta det", men jeg brenner opp 20 liter bensin fra Drammen til Holmsbu, og kun 4 liter diesel med snekka...

Jeg tar kontakt hvis jeg ser en Herwa... 

Mizar

Mizar

prippa skrev for 2 timer siden:

Jeg skal få tatt bilder i morgen:)


Hvor mange hester har du på din forresten? 

Ses kansje på fjorden til sommeren!

 

Du gjør ikke mye galt ved å la den gå en sesong (til)  med "vannkjøl" heller.  Ellers holder jeg med han som sa at du kan kjøpe en billig dreneringsplugg jeg tror faktisk det er en slik plugg jeg satte i hullet. Men det er greitt å ha målt diameteren på hullet før du går i båtutstyrsbutikken etter en plugg.  Hvis du prøver ut båten litt med "vannkjøl" en sesong først, så vet du jo mer om forskjellen når den ikke er vannfylt senere også.

 

Jeg har 50 "80-talls" Yamaha hester på min totakter. Mer (tyngde bak)  er det ingen vits i å ha. Med min motor ligger den ganske dypt akterut, så oppe i plan må jeg lene meg litt fremover ved styreposisjonen (uten trimplan), og det er når jeg er alene i båten - for å få den til å "sveve" over vannflaten. Men da tipper jeg det går i nærmere 30 knop med den gamle båten.

 

Men det er en ekte veteranbåt du har kjøpt der, Herwa var første plasbåtbygger i Norge!  - Eller "Eggeskallet" som en trebåteier i båtforeningen min liker å kalle den...:wink:  Min har eget feste bak for vannski, forresten.  Den er Veritas-sertifisert for 38 HK tror jeg (og max åtte passasjerer...4 på hver side).  -Har du Veritas merke skilt din?

 

Vi ses kanskje på fjorden i sommer ja - men da err nok jeg helst i snekka, hvis det er noe særlig lenger ut  enn Holmsbu, tenker jeg.  :yesnod:

Jeg tar kontakt hvis jeg ser en Herwa...  Ikke fordi Herwaen "ikke kan ta det", men jeg brenner opp 20 liter bensin fra Drammen til Holmsbu, og kun 4 liter diesel med snekka...

Mizar

Mizar

prippa skrev for 1 time siden:

Jeg skal få tatt bilder i morgen:)


Hvor mange hester har du på din forresten? 

Ses kansje på fjorden til sommeren!

 

Du gjør ikke mye galt ved å la den gå en sesong (til)  med "vannkjøl" heller.  Ellers holder jeg med han som sa at du kan kjøpe en billig dreneringsplugg jeg tror faktisk det er en slik plugg jeg satte i hullet. Men det er greitt å ha målt diameteren på hullet før du går i båtutstyrsbutikken etter en plugg.

 

Jeg har 50 80-talls Yamaha hester på min, mer( tyngde bak)  er det ingen vits i å ha. Med min må jeg lene meg tremover når den går i plan (uten trimplan), for å få den til å "sveve" over vannflaten. Men da tipper jeg det går i nærmere 30 knop med den gamle båten. Eller  "Eggeskallet" som en trebåteier i båtforeningen min liker å kalle den...:wink:  Min har eget feste bak for vannski, forresten.  Den var vel Veritas-sertifisert for 38 HK tror jeg (og åtte passasjerer...).  -Har du Veritas merke på din?

 

Vi ses kanskje på fjorden i sommer ja - men da err nok jeg helst i snekka, hvis det er noe særlig lenger ut  enn Holmsbu, tenker jeg.  :yesnod:

Jeg tar kontakt hvis jeg ser en Herwa...  Ikke fordi Herwaen "ikke kan ta det", men jeg brenner opp 20 liter bensin fra Drammen til Holmsbu, og kun 4 liter diesel med snekka...



×
×
  • Create New...