
Mizar
prippa skrev for 2 timer siden:Jeg skal få tatt bilder i morgen:)
Hvor mange hester har du på din forresten?
Ses kansje på fjorden til sommeren!
Du gjør ikke mye galt ved å la den gå en sesong (til) med "vannkjøl" heller. Ellers holder jeg med han som sa at du kan kjøpe en billig dreneringsplugg jeg tror faktisk det er en slik plugg jeg satte i hullet. Men det er greitt å ha målt diameteren på hullet før du går i båtutstyrsbutikken etter en plugg. Hvis du prøver ut båten litt med "vannkjøl" en sesong først, så vet du jo mer om forskjellen når den ikke er vannfylt senere også.
Jeg har 50 "80-talls" Yamaha hester på min totakter. Mer (tyngde bak) er det ingen vits i å ha. Med min motor ligger den ganske dypt akterut, så oppe i plan må jeg lene meg litt fremover ved styreposisjonen (uten trimplan), og det er når jeg er alene i båten - for å få den til å "sveve" over vannflaten. Men da tipper jeg det går i nærmere 30 knop med den gamle båten.
Men det er en ekte veteranbåt du har kjøpt der, Herwa var første plasbåtbygger i Norge! - Eller "Eggeskallet" som en trebåteier i båtforeningen min liker å kalle den... Min har eget feste bak for vannski, forresten. Den er Veritas-sertifisert for 38 HK tror jeg (og max åtte passasjerer...4 på hver side). -Har du Veritas merke skilt din?
Vi ses kanskje på fjorden i sommer ja - men da er nok jeg helst i snekka, hvis det er noe særlig lenger ut enn Holmsbu, tenker jeg. Ikke fordi Herwaen "ikke kan ta det", men jeg brenner opp 20 liter bensin fra Drammen til Holmsbu, og kun 4 liter diesel med snekka...
Jeg tar kontakt hvis jeg ser en Herwa...