Ask Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Hei Eg er rimeleg sikker på at det ikke er vesentlege lekkasjar i systemet. Eg har sett under alle vaskane, under pumpa, under varmtvasstanken. Tørt og fint, og det er òg tørt i kjølsvina. Pumpa går òg så lenge, at den ville pumpa ut mykje vatn dersom det var lekkasje. Det skal vel vera luft i akkumulatortanken? Dette er ein slik metalltank, med ei blæra i. Etter kva eg har forstått er det luft mellom blæra og tanken. Eg har sluppe ut luft, og pumpa opp trykket att, fleire ganger. Ask Eg skiftar pumpa i morgon. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 (redigert) Det kan jo være trykkswitchen som har fått seg en trøkk og ikke slår av pumpa før det er bygget opp alt for høyt trykk. Dermed vil den starte alt for tidlig, og ta lang tid å oppnå trykket som stopper pumpa. Det er jo ingenting annet enn switchen som starter og stopper disse pumpene når man har slått på strømbryteren til de? Hvertfall slik min pumpe virker. Finnes kanskje andre varianter og.... Så enten er trykkswitchen riktig og det er lekkasje et sted, eller at pumpa ikke leverer (noe du har avklart, siden den leverer i systemet) eller så er switchen feil og det er grunnen. Du kan jo ha fått noe av denne sanden inn mot membranen i switchen? Usikker på om det er mulig, men den ligger jo å føler direkte mot vanntrykket, så ikke en umlighet tenker eg. Redigert 10.Mai.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Hei Eg satsar på det, og skiftar pumpa i morgon. Problemet er at når det (truleg) har vore feil på trykksensoren og sikringa samstundes, så at det gått med mykje tid til feilsøk. Takk for all hjelp. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Sikringen har nok fått seg en trøkk av at pumpa gikk mye mer enn den skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Årsaken kan også være at trykket lekker fra trykksiden av pumpen til sugesiden pga intern lekkasje i pumpen. Slik lekasje skyldes at membranene ikke tetter av en eller annen grunn. Det er en risiko for at ny pumpe får samme problem dersom årsaken er stadig tilførsel av koralsand. Om du kjøper ny pumpe bør du også spandere på et filter på sugesiden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ask Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2018 Hulda skrev for 14 timer siden: Ikke bare korallsand er et gammelt kjerringråd. Et annet er et par/tre salamandre. Du får montere en sil på pumpeinntaket slik at ikke salamandrene kommer i ventilene også. Ikke god å vite :-) Hei Før var det heilt vanleg å ha ål i brønnane, for at dei skulle eta insekt og makk som hamna i brønnen. Sjølv føretrekk eg å ha ålen i havet, eller røykt på tallerkenen:-) Salamandre i drikkevatnet har eg aldri høyrt om. Eg må montera ein sil på slangen. Har du forslag til modell? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2018 Del på Facebook Svart 11.Mai.2018 Det var en fleip, noe vi driver med på Østlandet :-) Du må ikke ta det alvorlig. Men salamandre i brønnene var nokså vanlig rundtom. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2018 Hulda skrev 33 minutter siden: Det var en fleip, noe vi driver med på Østlandet :-) Du må ikke ta det alvorlig. Men salamandre i brønnene var nokså vanlig rundtom. Eg tok den:-) Eg har heller ikkje for vane å ta austlendingar alvorleg:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2018 Del på Facebook Svart 11.Mai.2018 Godt. Jeg begynte å bli bekymret. Ikke noen sil nedstrøms pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.