laffen35 Startet 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2018 (redigert) Hei Er det noen som har erfaring med å bytte kalesje på Askeladden z8. Kalesjen min er 7 år og I dårlig forfatning. Mistet fargen. Det er den kalesjen som er litt høyere. Ikke den som er lav og rask å ta på. Helly Hansen kalesje. Redigert 3.Mai.2018 av laffen35 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Robert Fardal Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Litt usikker på kva kalesje du meiner, men eg har byttet den originale på ein slik eg hadde. Det tar nokre timer, men går heilt fint! Litt trangt nedi kalesjeluka. Sitér dette innlegget Link to post
laffen35 Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 (redigert) Hei Robert Kjøpte du den hos Askeladden? Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten de leveret til min båt I 2011. Kalesjen er blitt helt grå. Redigert 4.Mai.2018 av laffen35 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Robert Fardal Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 laffen35 skrev for 13 timer siden: Hei Robert Kjøpte du den hos Askeladden? Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten de leveret til min båt I 2011. Kalesjen er blitt helt grå. Ja det gjorde eg. Hellytech kalesjene er dyre, men holder seg ikkje fin lenge. Max 5 sesonger. men de er tynne og lette å pakke ned i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Morlor Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Hei. Jeg skal til å bytte samme kalesje. Noen triks? Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 (redigert) Ja, det har jeg gjort. Sett av god tid og velg en dag med oppholdsvær. For meg tok det 6 timer på en lørdag. Byttet 2007 kalesje med 2016 modell fra Helly Hansen. Det er litt færre reimer enn på den gamle. Det viktigste er å huske rekkefølgen på hvordan de ulike stengene og gummistrikker skal inn igjen. Måtte demontere flere ganger :D Redigert 6.Mai.2019 av Egor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.