Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

tilplan skrev 33 minutter siden:

Var ikke direkte billig, men @Kjellg sin erfaring er jo ganske overbevisende.

Noen som har testet den på kalesje? Gjennom vinteren blir det få sjanser for behandling på grunn av temperatur og vær, og skulle hatt noe som klarte seg godt gjennom hele vintersesongen.

Har prøvd den på kalesje men der ble den fort borte. Men der hadde jeg gjort det som de sier man ikke skal gjøre, vaske med grønnsåpe. Impregnerte i fjor vår og den var bra til ut i august. Da var det ikke noe impregnering igjen nederst på kalesje. Men i høst så brukte jeg en kraftig rens og tror jeg fikk bort alt gammelt dritt, såpe og impregnering. Smurte kalesjen med impregneringen nå først i uka og den var siiinsykt tør. Normalt sett skal det vel gå med ca 0,5 liter til minkalesje, men jeg brukte over 1 liter. For de som kjenner størrelsen på kalesje til NB820 Combi, så skjønner dere helt sikkert at den var veldig sugende. Tok meg veldig god til til å jobbe den skikkelig inn så får vi se om et år igjen om den fortsatt holder seg bra. Men nå er den i alle fall veldig myk og fin så jeg har ganske stor tro på impregneringen denne gangen. 

Men det som er viktig - Skikkelig forarbeid så den trenger godt inn og får skikkelig feste i stoffet. Tror det er alfa omega. 

Kjellg

Kjellg

tilplan skrev 25 minutter siden:

Noen som har testet den på kalesje? Gjennom vinteren blir det få sjanser for behandling på grunn av temperatur og vær, og skulle hatt noe som klarte seg godt gjennom hele vintersesongen.

Har prøvd den på kalesje men der ble den fort borte. Men der hadde jeg gjort det som de sier man ikke skal gjøre, vaske med grønnsåpe. Impregnerte i fjor vår og den var bra til ut i august. Da var det ikke noe impregnering igjen nederst på kalesje. Men i høst så brukte jeg en kraftig rens og tror jeg fikk bort alt gammelt dritt, såpe og impregnering. Smurte kalesjen med impregneringen nå først i uka og den var siiinsykt tør. Normalt sett skal det vel gå med ca 0,5 liter til minkalesje, men jeg brukte over 1 liter. For de som kjenner størrelsen på kalesje til NB820 Combi, så skjønner dere helt sikkert at den var veldig sugende. Tok meg veldig god til til å jobbe den skillelinjer inn så får vi se om et år igjen om den fortsatt holder seg bra. Men nå er den i alle fall veldig myk og fin så jeg har ganske stor tro på impregneringen denne gangen. 

Men det som er viktig - Skikkelig forarbeid så den trenger godt inn og får skikkelig feste i stoffet. Tror det er alfa omega. 

Kjellg

Kjellg

tilplan skrev 14 minutter siden:

Har prøvd den på kalesje men der ble den fort borte. Men der hadde jeg gjort det som de sier man ikke skal gjøre, vaske med grønnsåpe. Impregnerte i fjor vår og den bar bra til ut i august. Da var det ikke noe impregnering igjen nederst på kalesje. Men i høst så brukte jeg en kraftig rens og tror jeg fikk bort alt gammelt dritt, såpe og impregnering. Smurte kalesjen med impregneringen nå først i uka og den var siiinsykt tør. Normalt sett skal det vel gå med ca 0,5 liter til minkalesje, men jeg brukte over 1 liter. For de som kjenner størrelsen på kalesje til NB820 Combi, så skjønner dere helt sikkert at den var veldig sugende. Tok meg veldig god til til å jobbe den skillelinjer inn så får vi se om et år igjen om den fortsatt holder seg bra. Men nå er den i alle fall veldig myk og fin så jeg har ganske stor tro på impregneringen denne gangen. 

• Create New...