Jump to content

Vanninntrengning vindskjerm Baltic - enkelt å skifte pakning?

Volvoxc90

Recommended Posts

Hei. Vi har en Baltic 2001 modell hvor det ved regnvær trenger inn vann ved vindskjerm på babord side. Har forsøkt å tette med tec7 men dette har ikke hjulpet. Ser at pakningen som er mellom vindu/vindskjerm og glassfiber er morken flere steder. Ser at Agder/Scand Boats selger diverse tetningslister og pakninger til dette formålet. 

Har noen erfaring med å skru av vindskjerm, og legge på nye pakninger/tetningslister både mellom alu og glassfiber, og mellom alu og vinduene på vindskjerm? 

Og hvilke produkter benyttet dere i så fall?

Har ingen erfaring, men vil tro at å ta av skjermen er den eneste holdbare løsningen. Du kan jo prøve å løsne et par skruer i enden på babord side for å få en ide om hvor overkommelig jobben er. Hvis det går greit å få ut skruene, hadde jeg tatt jobben med å bytte pakningen. Om skruene er litt preget av alderen eller skrujobben, ville jeg byttet dem også.

Så en gang et bilde av demontert vindskjerm som skulle sendes for montering av targabøyle. Har aldri slått meg før da, men vindskjermen er stor. Bør være flere personer for å løfte den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...