Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ser at @mons foreslo det samme tidligere. Hvis det ikke er så mye som mangler på klaring, tror jeg at å endre vinkel på vinsjbåndet vil legge treffpunktet lenger bak og på dypere vann. Det kan jo bli litt tyngre og mer krefter på bånd/vinsj hvis vinsjen senkes, men det kan også gjøres underveis. Jeg pleier å ha et sikringstau i kryssholtene som jeg surrer en tørn rundt ramma. Dette tauet klarer fint å holde båten på plass hvis man glipper eller trenger en sveivepause. En slik løsning med sikringstau kan også brukes hvis man må senke vinsj eller lage seg et trinsesystem (for å holde vinsjbånd nede) underveis i utslippet/innhaling.

Solseng

Solseng

Ser at @mons foreslo det samme tidligere. Hvis det ikke er så mye som mangler på klaring, tror jeg at å endre vinkel på vinsjbåndet vil legge treffpunktet lenger bak og på dypere vann. Det kan jo bli litt tyngre og mer krefter på bånd/vinsj hvis vinsjen senkes, men det kan også gjore underveis. Jeg pleier å ha et sikringstau i kryssholtene som jeg surrer en tørn rundt ramma. Dette tauet klarer fint å holde båten på plass hvis man glipper eller trenger en sveivepause. En slik løsning med sikringstau kan også brukes hvis man må senke vinsj eller lage seg et trinsesystem (for å holde vinsjbånd nede) underveis i utslippet/innhaling.

• Create New...