Jump to content

Edit History

theppan07

theppan07

Jeg hadde samme problemet tidligere. Lagde først en L formet plate med to ruller under som jeg festet under båten med tau slik at enden av båten hvilte på de to rullene. Fungerte delvis, med  knotete å få på plass når båten lå på vannet og skulle opp. 

Løsningen var enkel. Skrudde av begge bremsetromlene og bordet et hull på baksiden av hver trommel og monterte skroggjennomførjng tilkoblet Gardena slange. Etter å ha kjørt hele hjulet under vann ved utsett/opptak var det bare å koble til en hageslange. Vannet sprutet ut av bremsetromlene og alt sjøvann ble borte. Tok forøvrig og demonterte hjullagrene en gang og etter fylte med masse hjullagerfett. (Stappet inn så mye jeg fikk inn). Ca. 10 ganger opp/ned hvert år  i 6 år uten problemer, med hverken henger eller bremser. 

Hver 3. år koblet jeg av bremseslangene og smurte de opp. Hang de opp ned og helte motorolje i de to "koppene" hvor bremsevirer kommer ut av bremsevirerstrømpen. 

theppan07

theppan07

Jeg hadde samme problemet tidligere. Lagde først en L formet plate med to ruller under som jeg festet under båten med tau slik at enden av båten hvilte på de to rullene. Fungerte delvis, me  knotete å få på plass når båten lå på vannet og skulle opp. 

Løsningen var enkel. Skrudde av begge bremsetromlene og bordet et hull på baksiden av hver trommel og monterte skroggjennomførjng tilkoblet Gardena slange. Etter å ha kjørt hele hjulet under vann ved utsett/opptak var det bare å koble til en hageslange. Vannet sprutet ut av bremsetromlene og alt sjøvann ble borte. Tok forøvrig og demonterte hjullagrene en gang og etter fylte med masse hjullagerfett. (Stappet inn så mye jeg fikk inn). Ca. 10 opp/ned ganger i år i 6 år uten problemer, med hverken henger eller bremser. 

• Create New...