Jump to content

Spenningsfall ved kjøring av toalettkvern

Sjøkaptein

Recommended Posts

Hei

Har en liten utfordring i min Forbina 36.

Når jeg kjører toalettkvernen blir spenningsfallet så stort at jeg slår ut TV. 

TV og toalett er på egne kurser fra sikringspanelet så jeg synes det er litt rart. 

Har tenkt flere mulige løsninger enten å oppgradere til større kvadrat på enten toalett kurs eller tv kursen. Om det er mulig å montere inn en form for kondensator som tar spenningatoppen på toalettkvernen ala det som blir montert inn i kretsen på et bil stereo anlegg. Om noe  har gode forslag kom med det. 

TV blir ikke helt slått ut, mister bildet som ikke kommer tilbake og tv må startes på nytt. 

Roger jo skrev 44 minutter siden:

Det har vært slik hele tiden i mitt eie. Målte nylig syrevekten på samtlige celler i batteribanken som var normale. Kvernen er virker helt fint den og men mulig den synger på siste verset.

Men har Finlux TV og dei er vel kanskje følsomme for spenningsfall? Mulig det ville hjulpet å montert på en slik spenning stabilisator du la ved link til. Får kjøpe en slik i første omgang. 

Sjøkaptein skrev 12 minutter siden:
Roger jo skrev 1 time siden:

Men har Finlux TV og dei er vel kanskje følsomme for spenningsfall? Mulig det ville hjulpet å montert på en slik spenning stabilisator du la ved link til. Får kjøpe en slik i første omgang. 

Jeg kjøpte Finlux   fra multicom som må ha 12v +/- litt  og en følsom PC, den dubeditten  er topp. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Sjeldenutpå peker på den mest sannsynlige feilkilden: Mål spenningsfall fra batteri + til sikringspanel og mellom jord ved sikringspanel og batteri -, MENS kverna kjøres. Der det er spenningsfall bør koblinger og ledningstverrsnitt oppgraderes. Felles leder +/- til sikringspanel er ofte i snaueste laget når sultne forbrukere henges på. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...