junern Startet 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2018 Hei. Båten med påhengsmotor Yamaha 200hk hadde nettopp fått sin service fra et godkjent Yamaha verksted. Menanikeren har vært litt uheldig med å få løs sinkanoder (satt fast) og slo verktøyet sitt inn og forårsaket et hull i veggen på undervannshuset. Hullet har diameter på 20mm. (Se bilder) De har beklaget hendelsen og tilbyr reparasjon (sveising) eller nytt undervannshus til høst. Fikk beskjed at båten likevel kan sjøsettes og de mente det ikke har noen betydning for kjørsel på sjøen. Da er spørsmålet mitt om i hvilke grad kan hullet påvirke båtens kjøreegenskaper i fart (30-35 knop) og om det gir risiko for økt forbruk av drivstoff? Er det noen fagpersoner i forumet som har kjennskap til nettopp dette? Jeg har planer å kjøre båten langs kysten ned til Kragerø i sommer og vil gjerne få dette avklart om reparasjon/skifte bør kanskje gjøres før ferien vår starter eller oppdraget trygt kan utsettes til høst? Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Dette er noe jeg syntes de burde få reparert.. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Ask Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Hei Kvifor ikkje nytt før til hausten? Kanskje er svaret at dei veit dei får inn diverse grunnstøyte undervasshus i løpet av sommaren, og ønskjer å overhala eit slikt? Ask Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Jeg ville ikke godtatt sjøsetting før nytt undervannshus er på plass. Og sveising ville jeg ikke ha vurdert en gang. Men det er nå meg da. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Jeg hadde også kranglet på dette. De som verksted er ansvarlige hvis de gjør skader på motoren din, da har de bare med å få det reparert med det samme, det skal ikke gå ut over deg som kunde at de gjør en feil. Sitér dette innlegget Link to post
Hyttebåt1 Svart 5.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2018 De har vel rett på å fikse det innenfor det som er rimelig, sveising eller noe kjemisk metall greier? Stoler du på dem og er medgjørlig så får du vel overhalt undervannshus. Tror ikke det har noe å si for motoren, men kjører du slik i sommer så tærer det på huset. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Hva har skjedd her i denne tråden? Det ser ut som alle innlegg, inkludert mitt, som har samme mening som verkstedet er slettet. Dvs alle innlegg som mener ikke det er skadelig å kjøre en sommer med dette undervannshuset, for så å ta reparasjonen til høsten. Er det trådstarter som prøver å prege denne tråden? Jeg viste ikke det var mulig. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 15 minutes ago, Sørlandet2 said: Hva har skjedd her i denne tråden? Det ser ut som alle innlegg, inkludert mitt, som har samme mening som verkstedet er slettet. Det er helt korret ... der manlger mange indlæg her. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 (redigert) Ser de har hatt litt problemer så det er lagt tilbake en backup. Se denne: Redigert 6.Mai.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 SELVSAGT skal verkstedet ordne opp i denne skaden men jeg hadde ikke hatt noen som helst problemer med å kjøre gjennom sommeren med det hullet der. Der kommer muligens ut eksos og om det er plagsomt ville jeg lagt i litt stålplast inntil videre. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sørlandet2 Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 mthoms skrev for 2 timer siden: Det er helt korret ... der manlger mange indlæg her. Bra. Da var det en naturlig forklaring på den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Så lenge de sier det ikke er noen fare så ville jeg sjøsatt og fått starta sesongen og tatt det til høsten eller ordnet en avtale hvor de bestilte det som trengs og tatt det når alle deler er i hus og tatt noen dager på land mitt på sommeren når det er litt mindre stress. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
junern Svart 6.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Takk for de gode rådene. Skal sjekke med verkstedet og få til en avtale. Ha en fin båtsesong Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.