Jump to content

Yamaha 200hk, hull i undervannshuset, kan jeg kjøre med det inntil videre?

junern

Recommended Posts

Hei. 

Båten med påhengsmotor Yamaha 200hk hadde nettopp fått sin service fra et godkjent Yamaha verksted. Menanikeren har vært litt uheldig med å få løs sinkanoder (satt fast) og slo verktøyet sitt inn og forårsaket et hull i veggen på undervannshuset. Hullet har diameter på 20mm. (Se bilder) De har beklaget hendelsen og tilbyr reparasjon (sveising) eller nytt undervannshus til høst. Fikk beskjed at båten likevel kan sjøsettes og de mente det ikke har noen betydning for kjørsel på sjøen. 

Da er spørsmålet mitt om i hvilke grad kan hullet påvirke båtens kjøreegenskaper i fart (30-35 knop) og om det gir risiko for økt forbruk av drivstoff? 

Er det noen fagpersoner i forumet som har kjennskap til nettopp dette? 

Jeg har planer å kjøre båten langs kysten ned til Kragerø i sommer og vil gjerne få dette avklart om reparasjon/skifte bør kanskje gjøres før ferien vår starter eller oppdraget trygt kan utsettes til høst? 

183B6F89-6DEE-440B-87B4-63AECDE4F286.jpeg

888F2C48-9127-4610-8756-366B4B0D65C2.jpeg

C01A1BD8-6703-47F7-A621-A159A3A35DAB.jpeg

Hva har skjedd her i denne tråden?

Det ser ut som alle innlegg, inkludert mitt, som har samme mening som verkstedet er slettet. Dvs alle innlegg som mener ikke det er skadelig å kjøre en sommer med dette undervannshuset, for så å ta reparasjonen til høsten.

Er det trådstarter som prøver å prege denne tråden?

Jeg viste ikke det var mulig. 

SELVSAGT skal verkstedet ordne opp i denne skaden men jeg hadde ikke hatt noen som helst problemer med å kjøre gjennom sommeren med det hullet der. Der kommer muligens ut eksos og om det er plagsomt ville jeg lagt i litt stålplast inntil videre.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...