svendmb Startet 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2018 Har 2 stk volvo penta ips 400. I dag mistet jeg plutselig turtall på styrbord motor. Reduserte gass pådraget og turtallet stabiliserte seg. Ga på igjen, og ting var normalt noen få minutter før turtallet igjen datt ned ca 500 omdreininger. Drev på sånn et par ganger før jeg lunket til land på ca 2000 omdreininger. Da jeg la til land merket jeg at lokket til dieselpåfyllinga sto åpent! Sjekket vannutskilleren på forfilteret og der kom det ut ca en teskje vann før ren diesel. Kan dette være årsaken til turtallsfallet? Har ikke fått alarm for vann i dieselen, og begge motorene bruker samme tank. Hva annet kan det evnt være? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Det kan være tette dieselfilter. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Det er nok ikke vann nei, du vil få "water in fuel" alarm fra finfilter lenge før det blir trøbbel. Sjekk forfilter og finfilter på motoren. Sjekk at forfilteret ikke tar inn luft og er skrudd til (regner med at det er Racor).. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 På bånn gass for mange år siden med en nykjøpt Bavaria 300 Sport med en KAD44, så ga motoren seg. X kona falt og ble dritsur på kapteinen. Det var dieselfilterene den gangen. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.