Steeltrojan
Takk for svar. Det sto mellom denne -https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=119152962&fks=119152962 og den jeg kjøpte. Grunnen til at jeg valgte den i glassfiber var pga nyere årsmodell samt at det medfølge nesten ny motor som i grunn koster 10,000,- alene. Den andre tilkom det 5000,- på for å få en 6 hestere. Er ikke heller sikker på hva som er best av plast og glassfiber men uansett så må man vel beregne litt tid og kostnad på en eldre seilbåt for å få alt iorden. Har selv følelse på at det ikke koster mer en 2-3000 å innrede med kryssfiner. Det elektriske tilkommer uansett på alle seilbåter i den størrelsen, pris og årsmodell jeg har observert på finn.no men trenger heller ikke å være så dyrt om GPS, autopilot og ev ekkolodd kjøpes brukt.Sånt kan man ta med om det migreres til støtte båt neste år. Enig i at det blir litt annen vurdering på ting etter litt erfaring i år. En oppgradert ferieklar seilbåt med alt ligger lett på over 20,000.- for den størrelsen og gjerne runt 25,000,- Jeg klarer å få den i stand selv men lurte litt på om det som er på følgende bilde anses å være støttebjelker eller om det går fint å lave hull for montering av kjøleboks mm ?