Jump to content

Edit History

sandman1

sandman1

Legg inn reveliner i storseil, "enklere liv"... er ei line helt i bakkant, mens du trer inn tau i maljene som "låses" på hver side av seilet med 8-tallsknute. Lag løkke på ene tampen av disse, så er halve jobben gjort (når du må reve). Nå er jeg egentlig en feilplassert snekkefyr, så hør på de andre rådene du også får her.
7/8 dels rigg (eller andre "brøker" finnes sikkert også) vs Masthead (video du lenket til) er noe forskjellige, framstaget går ikke til topps på masta, slik som på masthead. Du ser det når du ser det ?

sandman1

sandman1

Legg inn reveliner i storseil, "enklere liv"... er ei line helt i bakkant, mens du trer inn tau i maljene som "låses" på hver side av seilet med 8-tallsknute. Lag løkke på ene tampen av disse, så er halve jobben gjort (når du må reve). Nå er jeg egentlig en feilplassert snekkefyr, så hør på de andre rådene du også får her.
7/8 dels rigg vs Masthead (video du lenket til) er noe forskjellige, framstaget går ikke til topps på masta, slik som på masthead. Du ser det når du ser det ?

sandman1

sandman1

• Create New...