KongKing Startet 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2018 (redigert) Det ligger en båt under vann ved den ene brygga i Middagsbukta. Fra Budstikka: Den har ligget under vann siden i høst og har av kommunen fått frist til 17. Mai om å fjerne den. Den burde jo vært borte for lengst? Det er vel stadig vekk vrak som enten flyter eller har havarert som ingen gjør noe med. Jeg er redd båten i Middagsbukta heller ikke er borte etter 17. Mai, men det er lov å håpe... Jeg synes det det rart ikke kommunen er mer på ballen og fjerner en sunket båt midt i Oslofjordens mest brukte sted for lenge siden. Det er forsøpling der kommunen burde tatt affære. Så får heller eieren betale kommunen for bergingen for å få båten tilbake. Vi kan ikke ha det slik at kommunen ikke rydder opp i slikt, selv om det gjør at det er noe utgifter for kommunen. Men det er vel kanskje noe juss som setter en stopper for at vanlig fornuft kan brukes i slike tilfeller? Redigert 6.Mai.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Utgangspunktet helt enig. Det må ryddes opp. Problemet er at kommunen har begrensede midler til å rydde opp. Så da må man kutte på skole- helse eller andre budsjetter for å øke havnesjefen sitt. noe som ikke er helt greit. Og det hjelper ofte ikke å sende regninga av berging til eier. Enten fordi alt som kan identifisere eieren er borte og man klarer ikke å finne eieren. Eller at eieren har lite eller ingen midler. Ofte har de inkassosaker herfra til evigheten allerede så kommunen må bare stille seg i kø blant resten av kreditorene. Obligatorisk båtregister kan hjelpe å spore noen båter iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Hekkbølgen skrev 14 minutter siden: . Obligatorisk båtregister kan hjelpe å spore noen båter iallefall. Godt eksempel på hvor obligatorisk register hadde vært nyttig Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 6.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Jeg mener at det er en oppgave for kommunen med vrak liggende i skjærgården å forurense. Så stort innhugg i kommunebudsjettet kan det da ikke koste. I dette tilfellet er eier kjent for kommunen siden de opplyser i saken (er pluss-sak så derfor ikke noe lenke til den): «Båten er en gammel stålbåt fra 1880-årene, som eieren skal heve og frakte til Sverige, for installasjon av dampmaskin og tilbakeføring til mest mulig original stand, opplyser Solbakken i Asker kommune.» Jeg tror det ikke før jeg ser det... Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Ser ut som Kambo har startet hevingen av vraket nå ?? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Båten flyter den nå Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Javi Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Hilmar 2 skrev Just now: Båten flyter den nå Bra jobba gutter! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.