Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Det ble også produsert mange Nor Star 950 med den  aktuelle motoren. Hvor fort den gikk husker jeg ikke, men vil tippe ca 15 ( ny tom båt under prøvekjøring )   Derimot så var fart med D 3 130  17 knop.  Det skroget har noen farts områder som det stenger . Det har en utfordring ved 13 knop. ( Skarpnes og de første Nor star båtene)  Skroget ble så forandret noe i baug. Da forsvant det fenomenet. Det ble senere gjort en stor forandring på steg i baug og det negative akter partiet. Men det er en annen historie.

Det som påvirker farten om motor er OK er båtens vekt.... og propell. Bunnstoff og groe maks 1 knop om den ble stoffet og sjøsatt nå i vår. Med den motoren er vekt  vesentlig. 

Jeg har foresten kjørt Nor Star 950 da med det forbedrede skroget i 21 knop.  Motorisert  med en D3-190. Så fort skal ikke det skroget gå. Basta.

Blir jo interesangt om du får Max turtall på motor...... 

lykke til !

Knude

Knude

Det ble også produsert mange Nor Star 950 med den  aktuelle motoren. Hvor fort den gikk husker jeg ikke, men vil tippe ca 15 ( ny tom båt under prøvekjøring )   Derimot så var fart med D 3 130  17 knop.  Det skroget har noen farts områder som den stenger . Det har en utfordring ved 13 knop. ( Skarpnes og de første Nor star båtene)  Skroget ble så forandret noe i baug. Da forsvant det fenomenet. Det ble senere gjort en stor forandring på steg i baug og det negative akter partiet. Men det er en annen historie.

Det som påvirker farten om motor er OK er båtens vekt.... og propell. Bunnstoff og groe maks 1 knop om den ble stoffet og sjøsatt nå i vår. Med den motoren er vekt  vesentlig. 

Jeg har foresten kjørt Nor Star 950 da med det forbedrede skroget i 21 knop. Da med en D3-190. Så fort skal ikke det skroget gå. Basta.

Blir jo interesangt om du får Max turtall på motor...... 

lykke til !

• Create New...