Jump to content

Lekkasje under/over kjøljernet. Hva må jeg gjøre ?

Eriksendrul

Recommended Posts

Jeg har en 15 fots Lasse båt, Enkel grei båt. Har fått en lekkasje, hullet/sprekken sitter rett over/under kjøljernet slik at jeg ikke kommer til, jeg ser at det drypper vann fra kjøljernet. 

Det jeg lurer på, Hva kan jeg bruke for og tette dette? Jeg har veldig lite lyst til og ta av kjøljernet og reparere på den måten. Kan jeg bruke glassfiber sparkel eller noe annet lim/fuge middel som herder og blir hardt? Jeg vurderer og bruke dette langs hele kjøljernet på båten da den ikke er så lang. Noen som har noe tips? har som sagt ikke så lyst til og begynne og ta av dette for jeg har ikke mulighet til og ta hele båten av hengeren.

er dette noe jeg kan ta i bruk? http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Epoksy-supersterk-2000028570/

det er en veldig liten glippe mellom kjøljern og skroget, og derfor må det jo fylles litt innimellom, jeg tenkte evt og teipe ene siden og fylle inn med et egnet middel fra andre siden. Men er veldig usikker på hva som er lurt og bruke da jeg ikke har utført reparasjoner/tetting under vannlinjen før.

Redigert av Eriksendrul (see edit history)

Den riktige løsningen har du jo tenkt på selv, nemlig å fjerne kjøljernet og fikse skaden. Om du vil ha en lettvint løsning, ville jeg heller ha fylt mellomrommet med f.eks Tech7. Da får du en elasrtisk fuge som ikke sprekker når du drar båten opp på hengeren. men det kan jo fortsatt lekke I skruehullene da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...