theblast Startet 8.Mai.2018 Del på Facebook Startet 8.Mai.2018 Prøver å nappe ut motoren for å tette en lekkasje i bunnpanne. Har prøvd å få den tett uten å ta ut motor, men lekkasje fortsatt. Tenkte at det ikke skulle være så mye styr å få tatt ut motoren og har demontert alt uten en ring som var skrudd fast med 6 bolter. Boltene er av og funnet ut at det er 3 skrue hull for å skru noen bolter inn for å presse den av. Leste et sted at man må bruke Jack bolts, noe jeg egentlig aldri har hørt om. Men skjønner at dette kanskje er bolter med litt sterkere gjenger og stål. Hva slags bolter kan jeg kjøpe for å presse denne ut slik at jeg får av motor. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 8.Mai.2018 Del på Facebook Svart 8.Mai.2018 Lurt å legge inn bilder av problemstillingen din. På min AQ131 i Coronet 17TL skrur jeg løs motor fra svinghjulskåpa løfter den litt opp å rugger den av med en litt godt humør løsner den som oftest, men har den ikke vært ute på en stund henger den litt bedre fast på splines inn i svinghjulet. Da bruker jeg bare at brekkhjern/stort skruvhjern for å tvinge den løs. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 De 3 hullene i klemringen har gjenger lik de boltene som holder klemringen. Har ennå ikke hatt problemer med å bruke disse for å ta løs klemringer bortsett fra at det kan være noe groe og rester av stoff/maling i gjengene i hullene. Sitér dette innlegget Link to post
theblast Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Gjengene på boltene bare forsvant på den ene bolten jeg skrudde litt ekstra på. Men hørte med en mekanikker i dag han sa man måtte ta av drevet før man tar av denne. Mulig det som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 har bytta aq131 i draco uten å ta av drev! måtte bare løsne noen bolter + demontere dynamo, husker ikke helt hvorfor, men lurer på om det gikk en bolt igjennom både motor og gir/transom eller hva det nå heter igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Gjør som Capt.Yorgoz sier, la svinghjulskåpa sitte igjen og løft bare motoren ut. Da slipper du å tenke på denne klemringen i det hele tatt, og motoren burde være ute på en halv time. Dynamoen sitter foran på motoren så denne trenger du ikke å tenke på, men starteren løsner fordi den er festet i 2 av de 6 boltene som holder svinghjulskåpa. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 stemmer, var startern det var ja!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.