oj_knut Startet 9.Mai.2018 Del på Facebook Startet 9.Mai.2018 Er på jakt etter løsning for å streeme fra telefon (Iphone) til tv uten nett i båt. Har vel fått med meg at Apple tv (Gen 3.) kan denne, men Apple tv er jo 220V (ja kan ha inverter). Finnes den noen tv (12V) som jeg kan streeme direkte til uten nett? Noen usb duppedings, jeg kunne hatt "Peer-to-peer AirPlay" Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Hvis det ikke må være trådløst så finnes det jo kabler for dette. Trenger kun en mobillader for å drive det. Trådløst vet eg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
oj_knut Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Joltus skrev 35 minutter siden: Hvis det ikke må være trådløst så finnes det jo kabler for dette. Trenger kun en mobillader for å drive det. Trådløst vet eg ikke. Må vel være tråløst i dag :-) Har funnet noen som bygger om Apple tv til usb Power, kanskje dette får bli løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 (redigert) Cromecast burde også fungere, eller er det noen sperre på Apple for det? Redigert 9.Mai.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Som vanlig sperrer ikke Apple for noe som helst. Lightning til HDMI kabel burde gjøre susen. Da viser skjermen det du ser i displayet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Tror Chromecast er beste valget. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Mulligan Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Chromecast uten Wifi virker kun på Googles eget OS. Tjenesten er ikke tilgjengelig under IOS. TS har iPhone. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Chromecast er som flere sier det beste valget for dette. Du kan sette opp delt internett på Iphone (4g) som chromecast får tilgang til. Da kan du caste uten problem. Det er slik jeg har løst det i min båt. Det er lettest å gjøre første gang med 2 telefoner. En du setter opp CC med og den andre deler 4g/wifi. Når det først er satt opp så fungerer det helt utmerket med 1 telefon som deler 4G/wifi. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Kenneth82 Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Captain Chaos skrev 1 minutt siden: Chromecast er som flere sier det beste valget for dette. Du kan sette opp delt internett på Iphone (4g) som chromecast får tilgang til. Da kan du caste uten problem. Det er slik jeg har løst det i min båt. Det er lettest å gjøre første gang med 2 telefoner. En du setter opp CC med og den andre deler 4g/wifi. Når det først er satt opp så fungerer det helt utmerket med 1 telefon som deler 4G/wifi. Den løsningen var jeg ikke klar over. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Har brukt Chromekast på hytta (har strøm), fungerer greit når det er koblet opp. Synes det er litt trøblete å få koblet Chromecast opp mot min eple telefon. Bruker nå kombinasjonen eple-telefon og eple-TV i stedet, det er enklere. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Må ikke chromecast ha 230 v? Finnes flere typer? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Joltus Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 (redigert) Chromecast kan hente strøm fra usb lader Min er powret via usb på tv. Redigert 9.Mai.2018 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 De fleste nye tv´er vil jo ha internett. Jeg har bare satt opp telefonen min som ruter via delt internett. Nå kjører vi de vante apper som vanlig fra tv. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 (redigert) Me bruker chromecast til det :) både fra android og apple. Tv er ein 12/220v finnlux. Har også koblet chromecast til mobilt bredbånd Redigert 9.Mai.2018 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
MajorAndy Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Helt enig med de ovenstående. Har også installeret Chromecast. Fungerer fint med Netflix, Stofa (kabel-tv) og andre. Har iPad og iPhone og har gjort som ovenfor. Nu har jeg helt samme tv-udvalg i båden som hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 For å få alt til å gå mest mulig "smooth" så gi wifisone (hvor den nå måtte komme fra) samme navn og sikkerhetsopplegg/protokoll som hjemme. Da kobler dingsene opp automatisk når du er i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Nye Finlux Smart-TV har Wireless Dispay. Peer to peer rett fra telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Lindita skrev 39 minutter siden: Nye Finlux Smart-TV har Wireless Dispay. Peer to peer rett fra telefon. Hva er Wireless display? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Kjellg skrev 1 time siden: Hva er Wireless display? Wireless Display var en Intel-utviklet teknologi som lot Intel-PCer snakke direkte med kompatible TVer, uten å gå via aksesspunkt eller andre dingser. Teknologien ble utfaset til fordel for Miracast, som har innebygget støtte også i Android-enheter. Usikker på hvordan støtten er i iOS-enheter. Les mer her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/WiDi Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kjellg Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Ja, selvfølgelig, widi. Der ble jeg tatt litt på senga, eller kanskje jeg var trøtt. Prøvde et adapter for noen år siden til en laptop, men da fungerte det dårlig. Men det er noen år siden nå og utviklingen går jo fort. Var ikke klar over at det bar blitt en såpass brukt standard at produsenter begynner å implementere det aktivt nå. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 WiDi var ganske råtten de første årene, ja. Testet det selv på jobb og hjemme, og droppet det raskere enn Lucky Luke trekker... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KARILLA Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Om du bruker cromecast så er en avhengig av å streamer fra nettet dvs bruker gb for å se film eller annet. Ved bruk appletv så kan en overføre nedlastet innhold slik jeg ser det. Mange som tilbyr både nedlasting av serier og filmer i dag. Er det korrekt som jeg tror så slipper en å svi av datamengde på nedlastet innhold. Dessuten opplever jeg at appletv har bedre grensesnitt mot andre Apple produkter, men fungerer med cromecast også. Plasseringsmessig så er cromcast best slik jeg ser det, hos oss så henger den bak på tv med strøm fra tvens usb. Har tanker om å ta med meg en appletv også dette for å ha mulighet til å streame nedlastet innhold. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Med chromecast så kan en også speile en fane i Chrome nettleseren hvis en skal vise noe som ikke støtter chromecast direkte. Aner ikke hvordan det er fra i- dings da vel å merke. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Noen som kan bekrefte om det lar seg gjøre å streame nedlastet innhold via cromecast fra Apple produkt? Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 (redigert) HAIK skrev 13 minutter siden: Noen som kan bekrefte om det lar seg gjøre å streame nedlastet innhold via cromecast fra Apple produkt? Type innhold og hvordan spiller du det av på Appleproduktet, med hvilken app/programvare? -- Kanskje denne appen gjør det? https://localcast.app/ Redigert 10.Mai.2018 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.