Kompass83 Svart 15.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Hei! Gammel tråd, men prøver meg. Prøvde å installere chromecast i båten i dag. Installerte fra iPhonen min, og delte internett fra en annen iPhone. Etterpå slo jeg av nettet på den andre iPhonen, hadde delt internett på min, og prøvde å logge på Chromecasten. Det gikk ikke. Så prøcde jeg å velge Chromecasten som «wifi-nettverk». Det gikk heller ikke. Noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 15.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 (redigert) Denne bruker jeg. Bare og speile bilde fra tlf til tv. https://www.ebay.com/itm/Any-Cast-M4-PLUS-WiFi-Display-Dongle-Receiver-HD-HDMI-TV-DLNA-Airplay-Miracasts/183832622028?hash=item2acd4733cc:g:fLQAAOSw2Ldc8nSV Redigert 15.Juni.2019 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Etter å ha brukt cromecast en stund, har jeg konkludert med at Ligning til HDMI adapter er det mest enkle å bruke. Det betyr ledning rett fra nettbrett til Tv. Da kan en vise nedlastet innhold på feks Netflix direkte til Tv uten å bruke GB. Skulle det finnes wifi i nærheten så er det tilstrekkelig å koble opp nettbrett mot dette og vips så kan en streame uten en masse styr med å sette opp cromecast mot nytt nettverk, men om en må ha det trådløst så holder keg en knapp på appletv når det gjelder brukervennlighet. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Kompass83 Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Tusen takk for tilbakemeldinger! Bestilte en slik du anbefalte Stjernen!. Åssen speiler man, er det via en app? Og går det fint å vise ferdig nedlastet innhold? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 På fleste tlf har noe som heter mirrorcast/share,den ligger vel i den menyen som kommer opp når man drar ned fra toppen av skjermen. Jeg bruker mirrorcast,så blir alt på tlf speilet over til tv.Så kan ha kartplotteren etc på hoved tv ombord. Du kan også dele en enkel fil bilde/video etc. Ligger mange videoer på you tube,veldig enkelt igrunn. https://www.youtube.com/watch?v=JggKrRbuI6s Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Miracast fungerer kun for Android produkter. EZ-cast og WEcast fungerer både for Android og Appel produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 (redigert) Når jeg er i båten "speiler" jeg det jeg har på laptop-skjermen til en TV. Da bruker jeg en HDMI-kabel fra laptop til TV. Det funker da selvfølgelig like godt enten jeg vil vise bilder som ligger på PC'n, eller om jeg ønsker å streame dagsrevyen til TV'n live via denne HDMI-kabelen. Jeg har en urgammel Chromecast (ver. H2-G2-42) duppeditt en eller annen plass lengst inne i et skap, men den har jeg aldri fått til å bruke til noe fornuftig, så det store prosjektet med å finne den, dropper jeg. Hva med dette AnyCast greiene, vil det funke som med kabel? Setter jeg da en sender inn i HDMI-uttaket på laptop'n og en mottaker inn i en av HDMI-inngangene på TV'n? For meg er det ikke aktuelt å speile noe fra hverken mobil eller nettbrett, kun fra PC med Win 10. Redigert 16.Juni.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stjernen ! Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Kun en motaker i tv,pc og tlf osv har sender innebygd fra før. I win 10 er det noe som heter projiser og koble til.Ligger i menyen nederst til høyre. Da får du valget koble til trådløs skjerm eller speile bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Så om jeg går til linken din hos eBay, skulle det bare å være å legge inn en bestilling? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stjernen ! Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Det burde fungere ja. Det virker hos meg kjører win10,samsung,huawei tlf og har både anyCast og chromecast. AnyCast er enklere i bruk. Eneste ulempe jeg har hatt er om jeg caster film i høy oppløsning så kan det lagge litt. Men tror det er pga litt gammel pc. Ang linken jeg la ut så finnes det forskjellige typer anycast også,men tror alle er ganske like i bruk. Kan jo være det har kommet nye typer siden jeg kjøpte. Om du trenger støtte til 4K/3D etc. Men ta ett søk på ebay etter anycast så finner du nok en som tilfredstiller dine krav. Kina liker jo og kopiere ting,så kommer stadig nye typer. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Stjernen ! skrev for 3 timer siden: Det burde fungere ja. Det virker hos meg kjører win10,samsung,huawei tlf og har både anyCast og chromecast. AnyCast er enklere i bruk. Eneste ulempe jeg har hatt er om jeg caster film i høy oppløsning så kan det lagge litt. Men tror det er pga litt gammel pc. Ang linken jeg la ut så finnes det forskjellige typer anycast også,men tror alle er ganske like i bruk. Kan jo være det har kommet nye typer siden jeg kjøpte. Om du trenger støtte til 4K/3D etc. Men ta ett søk på ebay etter anycast så finner du nok en som tilfredstiller dine krav. Kina liker jo og kopiere ting,så kommer stadig nye typer. Har du testet å speile nedlastet materiale på Netflix etc (offline-mode)? Mange løsninger har sperring på dette, så absolutt interessant om dette fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.