rv44 Startet 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2018 (redigert) Hei! Jeg er på jakt etter ny påhengsmotor til jolla. Valget står mellom Yamaha og Suzuki. Har et spørsmål som jeg lurer på og som jeg håper å få svar på her inne. Er det sånn at Suzukien fortsatt er litt mer «dau» enn Yamaha? Føler Suzuki har hatt det ryktet på seg tidligere. Kanskje det har endret seg med årene?! Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut sv hva jeg skal velge ? Redigert 9.Mai.2018 av rv44 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 (redigert) Kjøpte en ny 6hk Suzuki i fjor. Jeg er ikke fornøyd med den men jeg kan bare sammenligne den med en 6hk 2 takt jeg hadde en gang. Jeg synes «dau» er en passende beskrivelse av Suzuki’n. Hadde den på en 2.7 meter gummijolle som veide 43kg. Da var det så vidt den klarte å komme opp i plan med meg på 75kg om bord. Med to voksne.. forget it. Nå har jeg byttet ut jolla med en på bare 22kg men har så langt ikke fått prøvd det. Redigert 9.Mai.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
LM 605 Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Ville også vurdert den nye Honda 6 hk. Seks års garanti i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Slip Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Regner med det er motoren med 1-sylinder du vurderer. Yamaha sin 2-sylinder 6hk oppleves som sterkere enn den 1 sylindrede utgaven. Jeg har en 2011 yamaha 1 syl 6hk på en 8 fots gummibåt (25-ish kg). Går lett i plan med en person og gjør da 15,9 knop (gps-målt). Går akkurat i plan med 150 kg last. Jeg kjøpte motoren som erstatning for en 4hk yamaha fra 80-tallet. Er helt ok fornøyd. Den nye og den gamle motoren føles overraskende like selv om 30 år skiller dem. Begge er like sensitive for riktig choke.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.