Lars Martin Startet 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2018 Som alle andre weslinger lå denne ute fryktelig overprisa. Men vi ble enige til slutt. Så nå kan jeg krysse av enda en på "båter jeg skal ha eid (eller disponert)" - lista mi. Laser - check Scand dynamic - check Wesling - check Fjordling (fatterns) - check Langsmal seilbåt (fatterns) - check Tornado (fatterns) - check Gazelle (fatterns) - check Grimstad snekke - pending Joda 290 sport - pending Scand 360 dc/se - pending Marex 360acc - pending Eileen II - pending :-) Etc. Uansett. Gleder meg plutselig til sommeren igjen. Bare skru litt motor og flikke litt gelcoaten først. Må ha nye puter og kalesje etterhvert også. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Endelig I gang med å skru. Tradisjonen tro, har jeg ikke båt på vannet når været er digg ? Motoren er forøvrig en del eldre enn det selger sa. Men olja i girhuset ser bedre ut enn frykta. Går litt opp i opp, tenker jeg. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
ivar Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 størrelse på motor? og år? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 60FE, var det '85 eller' 86 jeg fant ut. Sliter med at den ikke går i revers under belastning. Mistenker nå at gir staget er så rustet at det vrir seg istedet for å gire. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
ivar Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 men fin utvendig da .. Ikke autolube på den da? Ja mener å ha hørt at girstagene på noen årsmodeller var gørrjern Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Fin på bilder, ja. ? Er ikke noe vits i å blande riktig fargekode på gelcoat sparkelen hvertfall... I følge internettet ser det ut som jeg må løfte av blokka for å bytte gir-staget. Hvis noen har andre tips og meninger, er jeg åpen for hint. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 (redigert) Fikk bora ut to av boltene til undervannshuset. Og montert igjen. Ganske stolt ? Fixe styringa, litt gelcoat sparkel, noen kneplater i akterspeilet, ny pakning på bunn proppen og litt bunnstoff, så bør det bli muligheter for å kjøpe is i sommer? Redigert 3.Juni.2018 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Snusmumrikken Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Ser bra ut! Hva påsto selger at alder på motor hva? Mener å huske fra annonsen at man så tydelig at blokka var blå, men kan ikke huske noe årstall. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Lars Martin Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Først! Jeg har ingen grunn til å tro at selger har bevisst feilinformert. Står '92 I annonsen. Såpass lett å sjekke, at hvis jeg hadde gjort det, så hadde jeg sett at den var eldre. Undersøkte det bare like dårlig som selger gjorde når han kjøpte?? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
ivar Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 fort gjort når man er i lett "handlerus" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 (redigert) Og så fikk jeg henne for en pris som gjør at hvis det er småplukk med motoren, så gjorde jeg et kjempekjøp . Men hvis den er ras, så gjorde han ett godt salg. Litt gambling, men vesentlig bedre odds en i lotto? Redigert 4.Juni.2018 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
lectron Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 On 5/16/2018 at 12:25 AM, Lars Martin said: Fin på bilder, ja. ? Er ikke noe vits i å blande riktig fargekode på gelcoat sparkelen hvertfall... Fargen fåes som "wesling gul", så ingen vits å blande på måfå ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Er bare at det er 30 år med sol og sjø siden denne var wesling gul? Ting er skrudd godt sammen hvertfall. Får ikke rattet av teleflexen en gang? Sager over akslingen i morra... Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
tkb Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Prøv å skru mutteren nesten helt ut, slik at det er fulle gjenger, men beskyttet rattaksel. Sett knærne på baksiden av rattet og press det mot deg samtidig som du slår med hammer på rattakselmutter. Funket hos oss? Brukte penetrerende spray flere ganger 1 døgn i forveien. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Har prøvd med penetrerende olje. Løsnet snekke fra dashen. Kjepp fra dolbord til dolbord under rattet og hammer på akslingen. Både ratt og snekke skal byttes, da det er ny hydraulikk på gang. Alt kan ødelegges, bortsett fra dashen? Prøver å dælje litt mer i morgen. Og så blir det sag? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
lectron Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Får du ikke på en ters? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Fikk ikke på den jeg har. Men det er en gammel en til trommelbremser. Så ingen steder å feste beina. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Hmm. Montere ny hydraulisk styring i gammel rusten Yamaha er skikkelig gøy? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
ivar Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 hvaslags styring gikk du for? litt trang brønn for noen typer virker det som...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Tror det er omtrent denne. https://www.seasea.no/motortillbehør/styring-gass-gir/hydraulisk-styring/hydraulisk-styring-40-115-hk-ultraflex-gotech-bullhorn-pakke Den lokale pusher en hadde en liggende. Brukte deilige 4timer på å få gjennom denne stangen i rustet høl? Men jeg skal på sjøen til helga? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Ble ferdig med styringa I kveld. Den passer sånn nogenlunde i motorbrønnen. Men sylinderen kommer litt for nære motoren, så jeg får ikke tilta helt opp til tilt-låsen. Hvis man kan kalle den spaken det. Må altså til med noe mekk, så ikke motoren slår nedi når jeg er på tur med henger. Gøy med båt? Bare resten igjen, men det får bli i morgen. Jeg SKAL sjøsette på lørdag? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 (redigert) Da jeg kjøpte båten, gikk hovedstrømmen via en "fancy" box med bryter og smeltesikring og greier. Tenkte med meg selv at det haster det ikke å rydde opp i. Så feil kan man ta. Da jeg skulle bråke litt i stad, viste det seg at alt er koblet utenom hovedbryter, så alt har vært "live" siden himmelspretten. Og tomt batteri, altså. Fantastisk hvor mye småtteri og storteri det skulle være med denne skuta? Batteri er nå koblet ordentlig via ny hovedstrømsbryter. Håper jeg får ladet nok til å bråke før det blir for seint på kvelden. Redigert 7.Juni.2018 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
ivar Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 slike hovedbrytere har etter min erfaring noe begrenset levetid, og når de begynner å kødde så blir de fort koblet forbi Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Lurer på om det kan være noe annet. Fin spenning på batteriet når jeg vrir om nøkkelen. Sier klikk, men prøver ikke å snurre i det hele tatt. Dødmansknapp er i. Står i fri, både i kontrollboksen og på propellen. Jeg koblet av batteriet først da jeg skulle løfte av motoren. Noen som har forslag til hva jeg kan og bør sjekke? Den gikk da jeg henta den for noen uker siden. Arrgle. Tror ikke neptun vil ha meg på fjorden i år? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Fjordland Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Hva er spenningen på batteriet når du prøver og starte? Et dårlig batteri kan ha ok spenning uten belastning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.